Seguretat Nacional atribueix a Rússia campanyes de desinformació durant la dana
L'informe acusa l'ecosistema pro-Kremlin de promocionar la desconfiança en les institucions públiques i projectar una imatge de país sumit en el caos
Un informe elaborat pel Departament de Seguretat Nacional (DSN) de Presidència del govern assenyala Rússia com la responsable d'"amplificar narratives desinformatives" durant la catàstrofe de la dana, així com de promocionar la desconfiança en les institucions públiques i projectar una imatge de país sumit en el caos.
Així ho assenyala l'informe corresponent a l'any 2024 i remés al Congrés. Tot plegat, apunta l'"ecosistema de propaganda i desinformació pro-Kremlin" que, "amb caràcter oportunista" va amplificar i va adaptar narratives desinformatives preexistents en el seu benefici.
Els actors prorussos, indica, es van focalitzar a promocionar la desconfiança ciutadana en les institucions públiques, a deslegitimar el suport a Ucraïna sota pretext de la necessitat real d'ajuda a les zones afectades per la dana i a projectar una imatge de país sumit en el caos. L'informe adverteix que la desinformació russa ha experimentat canvis "rellevants" arran de la guerra. Abans de la invasió, la difusió d'estes narratives es desenvolupaven majoritàriament a través de les agències i mitjans estatals russos.
Des de l'inici del conflicte fa més de tres anys, el Kremlin ha evolucionat este model amb l'objectiu d'eludir l'efecte de les sancions de la UE i d'aconseguir una major penetració d'estes campanyes.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a l'Estació del Nord durant les mascletaes del 13 al 19 de març
-
Israel intensifica els bombardejos mentre l’Iran advertix d’una guerra prolongada i noves armes
-
La Fiscalia sol·licita deu anys i mig de presó per a Rafa Mir per agressió sexual
-
Avís groc i pluges generalitzades al territori
-
Tres jóvens detinguts per un doble apunyalament durant l'encesa de l'arbre de Nadal a la plaça de l'Ajuntament de València
-
Reobrin l’A-7 a Rafelbunyol després de reparar el clot que va obligar a tallar dos carrils