Segona dimissió en 24 hores en l'executiu de Theresa May per suavitzar el Brexit
El ministre d'Afers Estrangers, Boris Johnson, renuncia al càrrec perquè "el somni" de fer-se independents de la UE "està morint".
Un somni que s'està morint. Així ha definit el Brexit l'exministre d'Afers Estrangers del Regne Unit, Boris Johnson, en la carta que ha enviat a la primera ministra, Theresa May, en què li els motius que l'han dut a la dimissió. Johnson ha renunciat al càrrec 24 hores després de fer-ho David Davis, ministre per al Brexit i un dels perfils més euroescèptics del govern de May.
Les dimissions tenen lloc quan la primera ministra és a punt de presentar a Brussel·les el pla per a negociar la ruptura amb la Unió Europea. La separació, considerada més suau que la plantejada en els postulats inicials, suposaria establir una àrea de lliure comerç de mercaderies i un conjunt de normes comunes entre els dos blocs. Per als crítics això implica l'absència d'una independència real.
"Ens dirigim cap a un estatus de colònia i molta gent tindrà dificultats per a entendre els avantages econòmics i polítics d'aquest acord", explica en la carta Johnson, un dels rostres més destacats de la campanya pel Brexit. En juny es compliren dos anys del referèndum, on el 51,9% dels britànics va votar a favor de la separació del Regne Unit de la Unió Europea.
Més llegit
-
Dos homes morts i un tercer en estat greu en ser apallissats en una pedania d’Elx
-
Mor un treballador a conseqüència d'una caiguda en una empresa d’Albal
-
Es manté el fred i arriben ruixats
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,3 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians
-
Un quart premi deixa una allau de vora 22,2 milions a la Marina
-
Génova aprova una gestora en el PP valencià presidida per Pérez Llorca i amb Carlos Gil en la secretaria general