Els sectors de l’automòbil, l’agropecuari i el turisme, els més afectats pel Brexit
La data clau serà el 31 de desembre, el límit per a arribar a un acord entre el Regne Unit i la Unió Europea.
Aquest divendres a la nit es fa efectiva l’eixida del Regne Unit de la Unió Europea. A pesar d’això, la data clau serà d’ací a uns mesos, el pròxim 31 de desembre, moment en què s’haurà d’haver arribat a un acord entre el Regne Unit i la UE. Onze mesos per davant per a negociar, un diàleg per al qual ja estan preparades ambdues parts. “El 31 de desembre serà la data clau; si no s’arriba a un acord hi haurà un Brexit dur”, ha afirmat Enric Sol, professor de Diplomàcia Política i Negociació Internacional.
Els sectors valencians que segons l’expert es poden veure més afectats són el de l’automòbil, l’agropecuari i el del turisme. Tant pel que fa a l’agricultura com al turisme, el Regne Unit és el principal mercat de la Comunitat Valenciana. El que preocupa l’especialista són els possibles controls a les fronteres i també els aranzels en el sector automobilístic.
Pel que fa a la població valenciana resident al Regne Unit, Enric Sol pensa que no hi haurà massa problemes, que més complicacions poden tindre les persones que vagen a viure al país a partir d’ara i que tot dependrà de l’acord a què s’arribe. “Hem de posar-nos nerviosos si no hi ha un acord, si s’aconsegueix un acord com el que té la UE a Noruega no hi haurà problemes, crec que no hi haurà grans sorpreses”, ha assegurat l’expert.
Així mateix, Enric Sol pensa que l’eixida del Regne Unit de la Unió Europea pot portar alguns elements positius, com ara l’augment de poder d’Espanya en el marc europeu, passant a ser el quart país amb més pes. “Cal veure el Brexit com una oportunitat”, ha afirmat l’expert, que així mateix ha postil·lat que la pilota a hores d’ara està en la part britànica. “En el pitjor dels casos es necessitarà un visat, però no crec que passe, els britànics són molt pragmàtics”.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera infantil d’À Punt – Fogueres 2026
-
Estabilitzat l'incendi de vegetació declarat a Estivella
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Mor el tercer menor accidentat a Tarragona
-
Florida-Portatge, millor foguera de la Secció Especial
-
FOTOGALERIA | Recorregut per la Secció Especial de les fogueres d'Alacant
Més vist
-
20.06.2026 | Informatiu nit
-
21.06.2026 | | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Mediterráneo
-
20.06.2026 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Turís
-
Certamen Provincial Bandes de Música 2025 | Societat Musical La Unió de Tres Forques
-
20.06.2026 | Informatiu migdia
-
20.06.2026 | Especial Fogueres: Prèvia de la mascletà