Saxònia, primer land d'Alemanya que obri els centres escolars
El descens de la incidència ha permés la relaxació d'algunes mesures anti-Covid.
La incidència acumulada de coronavirus a Alemanya continua descendint i ja s'ha situat en 58,9 casos per cada 100.000 habitants davant el 76,0 casos que registrava la passada setmana.
Les autoritats sanitàries alemanyes han registrat 4.426 nous contagis amb coronavirus les últimes 24 hores i 116 víctimes mortals, segons dades de l'Institut Robert Koch de virologia actualitzats la passada mitjanit.
Per regla general, al principi de setmana les xifres sempre són més baixes, entre altres raons perquè el cap de setmana es realitzen menys tests, no obstant això, en el global setmanal sí que es pot destacar la tendència positiva que ha agafat el país.
El govern federal alemany ja ha anunciat que les restriccions per a controlar la pandèmia estaran vigents fins al 7 de març. No obstant això, han avançat una sèrie d'indicadors amb els quals podran reobrir una sèrie d'establiments. El principal objectiu que volen és reduir el nombre de casos a menys de 50 per cada 100.000 habitants, unes xifres que permetrien rastrejar de forma sostenible tots els contactes; però si es reduïra a 35 casos per cada 100.000 habitants els últims set dies, els comerços no essencials, museus i serveis que requerisquen un contacte físic prolongat, ja podrien obrir.
De fet, a Saxònia, a l'est del país, la millora de les dades ha permés que aquest dilluns les escoles i guarderies ja puguen obrir; ja que, a criteri del govern regional, els indicadors així ho toleren.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana
-
La pluja deixa més de 80 l/m² a Xàbia i Dénia i provoca incidències al Baix Segura