Sánchez estudiarà accions diplomàtiques contra Israel després de l'atac a l’ONG WCK
El president del govern espanyol considera que les explicacions que han donat fins ara són "absolutament inacceptables i insuficients"
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, no descarta adoptar accions diplomàtiques davant Israel si no ofereix explicacions sobre l'atac a l'ONG del xef José Andrés en el qual van morir set treballadors, ja que les que ha donat fins ara creu que són “absolutament inacceptables i insuficients”. Sánchez ha exigit més explicacions en la seua compareixença al costat del primer ministre de Qatar, Mohammed al-Thani, en l'última jornada de la seua gira pel Pròxim Orient.
L'atac aeri als treballadors de World Central Kitchen (WCK) es va produir la matinada del dimarts, quan el cap de l'executiu es trobava de visita a Jordània, i es va mostrar “horroritzat” des d'allí per la "brutal" alhora que va exigir explicacions a Israel.
L'informe preliminar de l'exèrcit israelià sobre aquest atac assenyala que no va tindre la intenció de danyar els treballadors humanitaris i es va deure a una “identificació errònia”. Per a Sánchez, les explicacions de l'administració israeliana són "absolutament inacceptables i insuficients" i espera que hi haja un aclariment més detallat dels motius del bombardeig. A més, ha subratllat que sembla que Israel sabia l'itinerari que anaven a fer els treballadors de l'ONG.
En plantejar-li si el govern considera la possibilitat d'adoptar alguna decisió diplomàtica davant Israel, Sánchez ha insistit en la necessitat d'esperar als aclariments de l'executiu d'aquest país. “A partir d'ací veurem quines accions prenem respecte al govern de Benjamin Netanyahu”, ha afegit.
Més llegit
-
Mata el veí d'una punyalada al coll a Benimàmet després de discutir pel volum de la música
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
-
La Crida dona la benvinguda a les Falles 2026 amb el foc com a lema i protagonista de l'espectacle
-
Camps presenta una enquesta que el situa com a guanyador del congrés del PPCV enfront de Llorca i Catalá
-
L'última setmana de febrer comença amb oratge primaveral i temperatures en lleuger ascens
-
Les primeres associacions de víctimes qüestionen a les Corts la "falta" d'avisos i el "retard" en la resposta a la dana