Rússia declara “indesitjable” el treball de WWF
La Fiscalia assenyala que les tasques de protecció del medi ambient impedeixen al govern rus el desenvolupament industrial de l’Àrtic
Rússia continua la seua croada contra les ONG. La Fiscalia General de Rússia ha declarat aquest dimecres com a “indesitjable” en territori rus la labor de l'ONG internacional Fons Mundial per a la Naturalesa, coneguda mundialment per les seues sigles en anglés, WWF. Després d’una investigació, ha assenyalat les tasques de protecció del medi ambient i de divulgació ecologista de WWF com una “amenaça” per a la seguretat de Rússia en l'àmbit econòmic. En concret, la Fiscalia ha indicat que les activitats de l’ONG impedeixen “el desenvolupament industrial de l’Àrtic” i “els recursos naturals en territoris subàrtics”.
Segons l’òrgan jurídic, la labor de l'ONG suposaria una sèrie de restriccions que podrien servir de base per a transferir la Ruta de la Mar del Nord cap a la zona econòmica exclusiva dels Estats Units. La Fiscalia acusa WWF de “crear una xarxa d’organitzacions” que recopilen informació sobre la situació ambiental en regions on operen grans complexos industrials, el que consideren “avaluacions tendencioses, destinades a posar traves al desenvolupament econòmic de la Federació russa”.
Més de huitanta organitzacions, en la llista negra del govern rus
La llei russa sanciona amb multes i fins i tot penes de presó, en cas de reincidència, als qui participen en activitats d'organitzacions declarades “indesitjables”. Aquesta no és la primera ONG a la qual Rússia intenta criminalitzar per les seues activitats mediambientals. El maig passat, la Fiscalia també va assenyalar com “indesitjable” a Greenpeace, per ser “una amenaça per a l'orde constitucional i la seguretat del país”.
La decisió de la Fiscalia es remet al Ministeri de Justícia, que la inclourà en la llista d'organitzacions no governamentals considerades indesitjables. En aquesta llista figuren hui dia més de huitanta organitzacions, majoritàriament estatunidenques, com l’Atlantic Council, Transparency International i Bellona, i mitjans com Meduza, Bellingcat i The Insider.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT