Rússia acusa Ucraïna d'atacar el Kremlin amb drons per a assassinar Putin
Kíiv nega aquesta acusació i assegura que totes les forces i esforços estan dirigits a alliberar el seu territori
Ucraïna ha rebutjat aquest dimecres l’acusació de Moscou d’haver atacat amb drons el Kremlin per assassinar el president rus, Vladímir Putin. “No tenim cap informació sobre els presumptes atacs nocturns contra el Kremin”, ha assegurat en el seu compte de Twitter l’assessor de la presidència ucraïnesa, Mikhailo Podoliak. El president Volodímir Zelenski “ha dit reiteradament que totes les forces i mitjans a l’abast es destinen a alliberar el nostre territori, no atacar-ne altres”, continua el missatge de l’assessor.
Podoliak ha expressat l'“estranyesa” pel to emprat per un “estat terrorista”, en al·lusió a Rússia. Un acte terrorista és "destruir habitatges a Dnipró i Úman" o "llançar atacs amb míssils contra l'estació de Kramatorsk", assevera l’assessor, citant tres objectius recents dels bombardejos russos amb desenes de víctimes civils.
El Kremlin va denunciar en un comunicat en la seua pàgina web que "el règim de Kíiv" havia intentat colpejar la residència oficial de Putin amb vehicles aeris no tripulats. Segons la presidència russa, "dos drons es dirigien al Kremlin", però van quedar inutilitzats pels serveis militars i especials russos.
Els drons i els seus fragments van caure al recinte del Kremlin, sense causar víctimes ni danys materials, assegura el comunicat emés per Moscou. La presidència russa considera aquestes accions com "un atac terrorista planificat" contra Putin, perpetrat en vespres del Dia de la Victòria i de la desfilada militar del 9 de maig.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions