Retarden un dia el llançament de la nau espacial Juice a Júpiter pel mal oratge
La missió de l'Agència Espacial Europea explorarà l'entorn d'aquest planeta i tres de les grans llunes gelades que té
La missió de la nau espacial Juice per a explorar l'entorn de Júpiter i les tres grans llunes gelades que té haurà d'esperar un dia més. L'enlairament, previst inicialment per a aquest dijous, ha hagut de posposar-se a divendres a causa de les condicions meteorològiques adverses registrades en Kourou, la Guaiana Francesa.
L'Agència Espacial Europea (ESA) ha informat que el retard es deu al risc de la caiguda de llamps. El llançament estava previst per a les 12:15 h GMT d'aquest dijous a bord d'un coet Ariane 5.
Segons l'ESA, responsable del projecte, tant el coet com la sonda Juice estan en perfecte estat i preparades per a llançar-se l'endemà a les 12:14 h GMT si la meteorologia ho permet.
El viatge de Juice (Jupiter Icy Moons Explorer) cap al planeta més gran del sistema solar durarà huit anys. En el trajecte, la nau haurà de buscar l'assistència gravitatòria de la Terra, la Lluna i Venus fins a arribar a la destinació.
Una vegada a Júpiter, farà observacions detallades del planeta gasós gegant i de les tres grans llunes gelades: Cal·listo, Europa i sobretot Ganimedes, que és el principal objectiu de la missió. La missió serà llançada des del port espacial europeu de la Guaiana Francesa en un coet Ariane 5, l'últim abans que Agència Espacial Europea el substituïsca per l'Ariane 6, de la companyia Arianespace.
Més llegit
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Trump anuncia un cessament dels atacs contra les centrals elèctriques iranianes durant els pròxims cinc dies
-
Una associació de víctimes recorre al TSJCV perquè no aplique l'aforament a Mazón i l'investiguen a Catarroja
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"
-
L'accident d'un camió deixa quatre quilòmetres de retenció a l'A-7 a l'altura de Bétera