La Reserva Federal dels EUA retallarà este dimecres els tipus d'interés per primera vegada en quatre anys
Queda per saber si la decisió de la FED abaratirà el preu dels diners un quart o mig punt
La Reserva Federal dels Estats Units (FED) baixarà este dimecres els tipus d'interés per primera vegada en més de quatre anys i se sumarà així a les retallades que han adoptat ja institucions com el Banc Central Europeu (BCE). El debat ara mateix en el mercat és si Jerome Powell, president de la FED, escometrà una rebaixa de 25 punts bàsics, en línia amb el BCE, o si es decantarà per una retallada de cinquanta punts bàsics.
En la seua última reunió, celebrada a la fi de juliol, el Comité Federal de Mercat Obert de la FED va decidir mantindre per octava reunió consecutiva els tipus d'interés en el rang objectiu del 5,25% al 5,5%, màxims des de gener del 2001.
Durant la cimera de banquers centrals de Jackson Hole, el mes d'agost, Powell va assegurar sentir una major confiança sobre una trajectòria "sostenible" de desinflació, per la qual cosa va considerar que havia arribat el moment d'ajustar la política monetària, anticipant així una baixada dels tipus d'interés en la reunió de la FED
En la seua intervenció, el president de la FED va destacar que, en general, l'economia estatunidenca continua creixent a un ritme sòlid, però les dades sobre inflació i mercat laboral mostren una situació "en evolució", en la qual els riscos a l'alça per als preus "han disminuït".
Powell va afirmar que, després d'una pausa a començament del 2024, "s'ha représ l'avanç cap a l'objectiu del 2%", per la qual cosa la taxa d'inflació està ara molt més prop de l'objectiu.
Tot això apunta que la FED decidirà este dimecres una rebaixa dels tipus, encara que està per veure si serà d'un quart de punt o de mig.
Més llegit
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Onze famílies denuncien incompliment de contracte per vora quaranta cases a Godelleta encara en obres
-
La Cambra de València alerta que calen 133.000 vivendes noves fins al 2030 a la província
-
La Comunitat Valenciana registra 429 morts per calor des de juny, un 60% més que l’any passat
-
La defensa del nebot de Blasco demana la nul·litat del juí pel desviament de fons de l'Hospital General de València
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA
-
17.09.2025 | Esports À Punt