Polònia sol·licita permís a Alemanya per a enviar tancs Leopard 2 a Ucraïna
El Kremlin avisa que l'enviament dels carros de combat "no augura res bo"
El ministre polonés de Defensa, Mariusz Błaszczak, ha anunciat aquest dimarts que el seu govern ha presentat una sol·licitud a Alemanya per a la transferència de tancs "Leopard 2" a Ucraïna.
El ministre va assegurar en el seu compte de Twitter que "els alemanys ja han rebut la nostra sol·licitud de consentiment per a la transferència de tancs Leopard 2 a Ucraïna"
Błaszczak ha agregat: "També faig una crida a la part alemanya perquè s'unisca a la coalició de països que fan costat a Ucraïna amb tancs Leopard 2. Aquesta és la nostra causa comuna, perquè es tracta de la seguretat de tot Europa!".
Aquesta setmana el canceller alemany, Olaf Scholz, va afirmar que tota decisió respecte als enviaments d'armes ha de ser adoptada "en estret consens amb els nostres aliats", tant europeus com amb els Estats Units.
Rússia afirma que l'enviament dels tancs repercutirà en les relacions
Per la seua banda el Kremlin ha assegurat que l'enviament per part d'Alemanya de tancs Leopard 2 a Ucraïna, en cas de donar-se, repercutirà en les seues relacions.
"Aquestes relacions ja estan en un punt molt baix i no hi ha un diàleg substantiu ni amb Alemanya, ni amb altres països de l'OTAN", ha dit el portaveu de la Presidència russa, Dmitri Peskov, en la seua roda de premsa diària.
Peskov ha agregat que els subministraments dels carros de combat Leopard 2, que reclama Kíiv, "no auguren res de bo" per a aquestes relacions i "inevitablement deixaran una empremta" de cara als futurs llaços.
Més llegit
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
Tensió en el trasllat dels migrants des de les platges de Ceuta cap al nou campament del port
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
L'empresa pública espanyola Navantia entrega una patrullera al Marroc