El Parlament britànic limita el poder financer del govern en cas d'un Brexit sense pacte
La Cambra dels Comuns vota aquest 15 de gener l'eixida del Regne Unit de la Unió Europea.
El Parlament britànic ha aprovat aquest dimarts a la nit una esmena al projecte de llei de finances que limita el poder financer del govern en el cas d'un Brexit sense acord.
La Cambra dels Comuns ha acordat, per 303 vots a favor i 296 en contra, aprovar l'esmena a la llei necessària perquè entre en vigor el pressupost de l'Estat. La seua aprovació, per un escàs marge de set vots, implica que l'executiu de la primera ministra, Theresa May, no podrà apujar alguns impostos i prendre mesures econòmiques sense autorització del Parlament britànic, en el cas que finalment es produïsca un Brexit no consensuat.
El líder de l'oposició, el laborista Jeremy Corbyn, ha assenyalat que la votació "mostra que no hi ha una majoria per a abandonar la Unió Europea sense acord". Per això, ha puntualitzat que estan aprofitant qualsevol oportunitat possible en el Parlament per a previndre aquest final abrupte entre el Regne Unit i el bloc comunitari.
D'altra banda, el ministre de Comerç Internacional, Liam Fox, assenyalava abans de la votació que és "irresponsable lligar de peus i mans el govern en aquests moments" i proclamava que l'esmena no impedirà que el Regne Unit abandone la Unió Europea sense pacte bilateral si es dona el cas.
En aquest context la Cambra dels Comuns torna a debatre, des d'aquest dimecres i durant cinc jornades, l'eixida del Regne Unit de la Unió Europea. Està previst que May clausure les deliberacions amb un discurs el 15 de gener a la nit, dia en què els diputats votaran el tractat.
Més llegit
-
El Constitucional decidix amnistiar la malversació, la qual cosa obri la porta al retorn de Puigdemont
-
Zapatero diu al jutge que les joies són un regal que li va fer el rei de l'Aràbia Saudí el 2007
-
La música de Carlos Alfonso viatjarà de Catadau a Nova York
-
Furor per a comprar físicament les entrades d’Arde Bogotá a València que s'han esgotat en hora i mitja
-
Detenen un home per retindre els ocupants d'un cotxe al Verger
-
Valderrama assegura que el 90% de les més de 10.000 hectàrees cremades enguany a la Comunitat Valenciana són de focs intencionats
Més vist
Més escoltat
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
23.09.2026 | Cadena de valor
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
22.09.2026 | Paula Simó: les residències musicals, el nou motor del turisme cultural?
-
23.09.2026 | 90 minuts
-
22.09.2026 | L'hora de la cultura