Netanyahu anuncia una “segona fase de la guerra” amb l’ofensiva terrestre a Gaza
El primer ministre d’Israel ha titllat d’"hipòcrites" els que acusen l’estat de crims de guerra
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha anunciat aquest dissabte una “segona fase de la guerra”, que preveu “llarga i difícil”, i també que ha encetat l’ofensiva terrestre de les forces de defensa d'Israel a la Franja de Gaza.
Aquesta operació, ha assegurat Netanyahu, podria ajudar en l’alliberament dels ostatges de Hamàs. En aquesta línia, ha confirmat que els contactes amb l’organització continuen oberts actualment per a negociar la llibertat de més de 200 persones segrestades des del passat 7 d’octubre.
Preguntat per la possibilitat d’un intercanvi per presoners palestins, Netanyahu ha reconegut que s’ha plantejat, però s’ha negat a oferir més detalls perquè podria resultar contraproduent.
En aquesta línia, un portaveu del braç armat de Hamàs, Abu Ubaida, ha explicat que estaven a punt d’arribar a un acord però Israel ha decidit “demorar” la possibilitat. Tot i que el seu objectiu és un intercanvi de tots els ostatges per tots els presoners, Hamàs també treballa amb l’opció d’una entesa “parcial”.
Quant als líders polítics i organitzacions que han acusat Israel de cometre crims de guerra, Netanyahu els ha titllat d'"hipòcrites". La setmana passada, l'ONU va iniciar una investigació per determinar si tant l'estat israelià com Hamàs han comés violacions del dret internacional humanitari. El president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, ha assegurat aquest dissabte des d'una manifestació propalestina que "Israel és un criminal de guerra".
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina