Aquesta mitjanit ha començat l'alto el foc acordat entre Israel i Gaza
Fonts de Hamas han advertit que la resistència armada palestina té dret a respondre a qualsevol violació del pacte.
A les comunitats israelianes que hi ha al voltant de la Franja de Gaza i a l'enclavament costaner es respira certa calma. Aquesta mitjanit s'ha iniciat l'alto el foc entre Israel i les milícies de Gaza. Un pacte que segons han confirmat fonts de Hamas s'ha aconseguit després que Egipte i l'enviat especial de l'ONU hagen aconseguit mediar en l'acord, i han advertit que la resistència armada palestina té dret a respondre a qualsevol violació del pacte.
La possibilitat d'un període de calma arriba després d'una jornada violenta en què les milícies palestines llançaren vora 200 coets contra Israel, que causaren més d'una vintena de ferits. L'exèrcit d'Israel va respondre, com a represàlia, amb el llançament de 150 míssils contra, segons ells, objectius militars a Gaza. Els artefactes van destruir un centre cultural i van provocar tres morts, entre les qual la d'una dona embarassada i la seua filla d'un any i mig, i va ferir díhuit persones més.
Tot i que la tensió ha disminuït, els residents de les comunitats israelianes mantenen restriccions de seguretat com ara fer campaments d'estiu a espais segurs o celebrar trobades on es reunisquen més de 500 persones a llocs tancats.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar