Dos ministres del govern de Boris Johnson anuncien la seua dimissió
Els ministres d’Economia i Salut abandonen el govern britànic al·legant una pèrdua de confiança en el líder del Partit Conservador
Els ministres britànics Rishi Sunak, d’Economia, i Sajid Javid, de Salut, han anunciat la seua dimissió per la pèrdua de confiança en el lideratge del seu primer ministre, Boris Johnson.
L’eixida del govern d’aquestes dues peces claus complica les coses per al dirigent britànic, que en els últims mesos ha estat rodejat d’escàndols, especialment després d’eixir a la llum les festes que es produïen a Downing Street en ple confinament. Tan delicada és la situació, que en cas de produir-se més dimissions, el govern podria caure.
En la seua carta de dimissió, Sunak anuncia que economia pot ser el seu últim “treball ministerial”, però que per a ell el més important és lluitar per uns bons estàndards de conducta.
“El públic espera que el govern es comporte d’una manera adequada, competent i seriosa”, el que, segons el seu criteri, no ocorre en l’actualitat. Sunak afirma que ha sigut lleial i que ha donat suport públicament al líder conservador, inclús quan discrepava amb ell en l’àmbit privat.
Tanmateix, segons el que es pot entendre llegint la carta, Johnson no estava disposat a prendre “decisions difícils” en l’àmbit econòmic, el que ha precipitat l’eixida de Sunak.
Per altra banda, Javid afirma que no pot “continuar servint a aquest govern conscientment”. I afegeix: “Soc una persona d’equip, però els ciutadans britànics esperen encertadament que hi haja integritat entre els seus governants”.
El ministre de Salut té clar que els problemes pels quals passa el Partit Conservador anglés no es resoldran sota el lideratge de Johnson, cosa que li ha fet “perdre la confiança en ell”.
Més llegit
-
La confederació d'associacions de pares i mares d'alumnes reclama una reunió urgent amb la Conselleria d'Educació
-
Educació manté oberta la negociació "sense imposicions" i acusa els sindicats de rebutjar l'oferta "més ambiciosa d'Espanya"
-
Els sindicats traslladen el rebuig dels docents a l'oferta d'Educació i la consellera dona per acabada la reunió
-
Troben un bust de l'època alt-imperial romana a la platja de l’Almadrava d'Alacant
-
L'excap d'informatius d'À Punt confirma a la jutgessa que ell tenia coneixements dies abans de la dimensió de la dana
-
Timpers anuncia que tanca: “Esta bonica aventura que hem creat entre tots arriba a la fi”