El primer ministre d'Eslovàquia segueix en l'UCI “molt greu” després de ser operat per segona vegada
Robert Fico està conscient i els metges decidiran dilluns si el traslladen a un centre mèdic de Bratislava
El primer ministre d'Eslovàquia, Robert Fico, ha sigut operat este divendres per segona vegada i es troba en estat "molt greu" en l'UCI de l'hospital universitari F. D. Roosevelt de Banská Bystrica, al centre del país, després de l'impacte de quatre bales en un atemptat contra ell. "Està conscient, està estabilitzat, però segueix en l'UCI", ha detallat el vice primer ministre, Robert Kalinak, en una roda de premsa després de la intervenció quirúrgica, que ha durat dos hores.
El ministre ha agregat que el pacient segueix "molt greu", encara que assegura veure "progrés". Ara Fico "depén de la força del seu organisme per a afrontar possibles complicacions", ha dit. L'objectiu d'esta segona operació era eliminar el teixit necròtic del pacient perquè poguera recuperar-se millor, ha explicat per la seua part Miriam Lapunikova, directora de la clínica. L'ens hospitalari Roosevelt de Banská Bystrice "té totes les capacitats mèdiques adequades per a atendre el pacient", inclòs un equip de cardiòlegs, en el cas que siga necessari, va assenyalar Kalinak.
Fico ja va mostrar insuficiència cardíaca en el passat i pren de forma regular medicaments per això. "És prompte encara per a decidir sobre el trasllat a Bratislava, ja que el pacient ha d'estar estabilitzat i ha de ser la seua voluntat", ha explicat la directora de l'hospital. Un consell mèdic decidirà el dilluns sobre el curs a seguir, incloent-hi una possible transferència a la capital.
Més llegit
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Xàtiva multarà els que circulen a més de 20 km/h pel nucli antic
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València