Mig centenar de xiquets morts en naufragar un vaixell al Pakistan
Les primeres investigacions apunten que l'embarcació va bolcar per excés de pes
L'enfonsament d'un vaixell al Pakistan diumenge passat ha deixat més d'una cinquantena de víctimes mortals, quasi tots xiquets i xiquetes. Les autoritats del país han recuperat aquest dimarts altres 21 cadàvers del llac Tanda, on va tindre lloc l'accident. Per raons que s'investiguen, una embarcació en què viatjaven principalment joves estudiants d'un col·legi religiós va bolcar. El balanç més recent de morts puja a 51.
"Hui s'han recuperat 21 cossos sense vida de xiquets, cosa que eleva el total de morts a 51", ha dit en declaracions a Efe Akbar Zaman, un oficial de la sala de control de la policia del districte de Kohat (en província nord-occidental de Khyber Pakhtunkhwa). Segons aquesta font, en el sinistre han perdut la vida mig centenar d'estudiants d'un seminari islàmic d'edats compreses entre els set i els quinze anys, així com la persona que estava a càrrec de l'embarcació.
El succés va tindre lloc diumenge, quan un vaixell amb desenes d'estudiants d'un seminari islàmic a bord va naufragar en un xicotet llac ubicat a la localitat de Tanda.
Excés de pes en l'embarcació
Zaman ha assenyalat que els equips de rescat continuen buscant encara un desaparegut. Les primeres hipòtesis de la investigació policial apunten que la nau va naufragar a causa d'un excés de pes. El director del seminari islàmic, Shahid Anwar, ha afirmat a la cadena de televisió pakistanesa Geo TV que vora 57 estudiants seus havien viatjat al llac artificial, un lloc popular visitat per centenars de persones diàriament prop de la ciutat de Kohat, per a passar el diumenge. El directiu ha confirmat que el seu fill i un nebot es troben entre els morts.
El Pakistan sol ser escenari de greus sinistres relacionats amb embarcacions de fusta, un mitjà transport de passatgers freqüent al país. L'habitual sobrepés que pateixen i les mesures de seguretat bàsiques inexistents augmenten el risc d'accident.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura