Maduro diu que està preparat per a asseure's amb l'oposició veneçolana
El mandatari s'ha mostrat obert a avançar les eleccions legislatives, però no les presidencials.
El president de Veneçuela, Nicolás Maduro, s'ha mostrat disposat a asseure's amb l'oposició per a dialogar sobre "la pau i el futur" del país, segons ha manifestat aquest dimecres en una entrevista amb l'agència de notícies russa RIA Nóvosti. Maduro considera que "seria molt bo" avançar les eleccions legislatives per a eixir de la crisi que viu el país, però ha reiterat el seu rebuig a convocar comicis presidencials.
"Estic preparat per a asseure'm amb l'oposició per a parlar del bé de Veneçuela, de la pau i del futur", ha expressat el mandatari dies després que el president del Parlament, Juan Guaidó, es proclamara president interí de Veneçuela amb el suport dels Estats Units i d’alguns països llatinoamericans.
El president veneçolà ha assegurat que aquests moments hi ha converses privades i telefòniques entre presidents i cancellers, i que espera que "hi haja bons resultats les pròximes hores". Així mateix, ha declarat que està obert a parlar amb el seu homòleg nord-americà, Donald Trump, en "privat, en públic, als Estats Units, a Veneçuela o on ell vulga, amb una agenda oberta, tots els temes" que la Casa Blanca vulga tractar. "És més, estic segur que si ell i jo ens veiem cara a cara i parlem, s'escriurà una altra història", ha destacat.
Rebuig a les eleccions presidencials
Maduro ha tornat a rebutjar l'"ultimàtum i els xantatges" perquè convoque eleccions presidencials, ja que defensa la legitimitat dels comicis que es van celebrar al maig. Aquesta votació no va ser reconeguda per la major part de la comunitat internacional ni per l'oposició, que no va participar en els comicis.
Dissabte passat Espanya, França, Alemanya, el Regne Unit, els Països Baixos i Portugal van donar huit dies a Maduro perquè convocara eleccions o, en cas contrari, reconeixerien Guaidó.
"A Veneçuela hi ha hagut eleccions presidencials, hi ha hagut un resultat i si l'imperialisme vol noves eleccions, que espere fins al 2025", ha sigut la seua resposta, a més d'afegir que sí que "seria molt bo" avançar les eleccions legislatives que han de celebrar-se el 2020.
Més llegit
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Un xiquet de Paterna interpreta un dels protagonistes del musical 'Los miserables'
-
El cervell de la xarxa de Metrovalència torna a València Sud: reobri el lloc de comandament que va desfer la dana
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
Tres accidents a l'A-7 intensifiquen els problemes de trànsit en l'operació eixida del pont de maig
-
València plantejarà que les alqueries de l’horta puguen destinar-se a allotjaments turístics