Los Angeles retira una estàtua de Colom en “un acte de justícia reparadora”
La ciutat ha celebrat enguany per primera vegada el Dia dels Pobles Indígenes.
Les autoritats locals de Los Angeles, als Estats Units, han retirat una estàtua de Cristòfor Colom al Grand Park, al centre de la ciutat, com “un acte de justícia reparadora per als habitants originals”.
L’escultura decorava el parc des de feia 45 anys i els últims anys era part de la polèmica sobre la figura de l’almirall nascut a Gènova. “L'estàtua de Cristòfor Colom reescriu un capítol tacat de la història que idealitza l’expansió dels imperis europeus i l’explotació dels recursos naturals i dels éssers humans”, ha afirmat Hilda Solís, supervisora del comtat de Los Angeles.
Aquesta retirada té lloc un any després que el consell municipal aprovara la celebració del Dia dels Pobles Indígenes com a substitució del Dia de Colom, un festiu nacional que tradicionalment s’ha celebrat el segon dilluns d’octubre des de l’any 1937, però que no es commemora en estats com Florida, Hawaii, Alaska o Dakota del Sud.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Un treballador de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer advertix del dèficit de personal en la vigilància dels llits