L'OMS recomana la vacuna d'AstraZeneca també per a majors de 65 anys
Contrasta amb la decisió d'alguns països, com Espanya, de restringir-ne l'ús en aquesta població.
El Grup Estratègic d'Experts en Immunització de l'Organització Mundial de la Salut ha recomanat que la vacuna desenvolupada per AstraZeneca i la Universitat d'Oxford contra la Covid-19 s’administre també a les persones majors de 65 anys. Aquesta afirmació contrasta amb la decisió d'alguns països, com Espanya, de restringir el seu ús en aquesta població.
Precisament, el Ministeri de Sanitat va anunciar dimarts passat el nou grup de vacunació, el grup 6, entre els quals s’administrarà la vacuna AstraZeneca, sempre que siguen menors de 55 anys. En aquest grup s’inclouen els docents, els Cossos i les forces de seguretat de l’Estat, bombers, forces armades i protecció civil.
A pesar dels dubtes previs plantejats sobre l’eficàcia en majors de 65 anys, els experts de l’OMS han reconegut que en els assajos clínics de la vacuna hi va haver una xicoteta participació de majors d’aquesta edat. Ara, les anàlisis de l’organització conclouen que "els resultats en aquestes persones no són diferents de grups més joves".
Així mateix, l'OMS ha donat llum verda al seu ús contra totes les variants del virus, malgrat que Sud-àfrica ha paralitzat la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca. En el seu informe, reconeixen que les anàlisis preliminars han mostrat una "lleugera reducció" de l'eficàcia d'aquesta vacuna contra la variant britànica, així com una "marcada reducció" de l'eficàcia contra la malaltia lleu i moderada a causa de la soca sud-africana. “Fins i tot si hi ha variants en un país, no hi ha motius per a no usar la vacuna per a poder reduir la malaltia greu entre la població”, ha assegurat el màxim dirigent del grup d’experts, Alejandro Cravioto.
Catalunya i Madrid demanen ampliar de 55 a 65 anys
Les comunitats de Catalunya i Madrid s’han mostrat partidàries d’ampliar l’edat a la qual es pot administrar la vacuna d'AstraZeneca de 55 anys, com s’ha establit a tot l'Estat, fins als 65 anys.
Així ho ha indicat aquest dimecres el secretari de Salut Pública de la Generalitat, Josep Maria Argimon, que ha argumentat que entre els 55 i els 65 anys la reacció immunològica de les persones d'aquestes edats és similar i per tant no es justificaria el tall en els 55 anys. "És una mesura massa estricta, la dels 55 anys", ha opinat Argimo
La Comunitat de Madrid sí que ha anunciat que proposarà aquest dimecres en el Consell Interterritorial elevar la franja d'edat a la qual es pot subministrar la vacuna d’AstraZeneca de 55 a 65 anys. El vicepresident regional, Ignacio Aguado, ha argumentat que no hi ha cap dada científica que acredite que la vacuna no serà eficient entre els 55 i 65 anys.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura