L'OMS demana una moratòria mundial de la tercera dosi: “Els països vulnerables segueixen sense protecció”
Més del 80% de les vacunes s’han administrat en països d'ingressos alts i mitjans, que representen menys de la meitat de la població mundial
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat una moratòria mundial a una tercera dosi de les vacunes contra la Covid-19, després de la decisió d'Israel i Alemanya d'oferir una dosi de reforç a les persones majors, mentre que el Regne Unit estudia fer el mateix a partir de setembre.
"Entenem la preocupació dels governs de protegir la seua població de la variant delta, però no podem acceptar que els països que ja han utilitzat la majoria dels subministraments de vacunes, l'utilitzen encara més, mentre que les poblacions més vulnerables del món segueixen sense protecció", ha dit el director general de l'OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
De les 4.000 milions de vacunes administrades a nivell global, més del 80% han anat a països d'ingressos alts i mitjans, que representen en conjunt menys de la meitat de la població mundial. Així ho ha precisat Tedros, per a il·lustrar la desigualtat en l'accés a una de les intervencions vitals per a detindre la pandèmia.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Ruixats dominicals
-
Cinc quilòmetres de retenció en l'AP-7 a Cabanes en direcció a València per un accident
-
La participació en les eleccions extremenyes es queda prop del 35% a les 14:00 h, quasi un 6% menys que en el 2023
-
Més d'un miler de persones es manifesten a València per a reclamar el dret a l'habitatge
-
Localitzen el conductor que es va fugar després d'atropellar mortalment un operari a l'A-7 a Alginet