L'Iran i Ucraïna investiguen l'accident aeri i intenten frenar les especulacions
Trump, en canvi, creu que l’aeronau la van derrocar per "un error en l'altre costat" i descarta una fallada mecànica.
Experts iranians i ucraïnesos investiguen l'accident de l'avió de l'aerolínia Ukraine International de dimecres passat, en què van morir els 176 ocupants. Segons l'informe preliminar de l'Iran, l’aeronau va patir un incendi abans d'estavellar-se.
Les primeres investigacions tracten de posar fi a les especulacions que el Boeing 737, que cobria la línia Teheran-Kíev, es va estavellar al sud de la capital iraniana a causa d'un atac i no a una fallada tècnica, a pesar que encara s'ha d'esperar a la lectura de les caixes negres. Per coincidir el sinistre amb el bombardeig de l'Iran contra una base a l'Iraq que allotja tropes nord-americanes i per tractar-se d'un avió ucraïnés, han circulat rumors que l'aparell podrien haver-lo fet caure.
L'Organització de l'Aviació Civil de l'Iran va indicar que testimonis de l'accident van observar un incendi a l'aparell i que l'explosió posterior va ser a causa de la col·lisió contra el terra.
Trump creu que l’avió el van fer caure per un "error de l'altre costat"
En canvi, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que l'aeronau va poder caure per "un error en l'altre costat", en referència a l'Iran, i ha descartat que l'accident es deguera a una fallada mecànica. "Tinc sospites però no vull dir-les. És una fet tràgic". ha manifestat Trump.
A més, el cap de la Casa Blanca ha expressat l'esperança que les autoritats iranianes lliuren les caixes negres a Boeing, França o algun altre país per aclarir les causes de l'accident.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang