L'Iran i els Estats Units reprenen este dijous les negociacions nuclears amb fortes tensions militars
Tercera ronda indirecta a Ginebra en què Washington exigix suspendre l’enriquiment d’urani, mentre que Teheran reclama alçar sancions
L'Iran i els Estats Units fan este dijous una tercera ronda de negociacions indirectes a Ginebra per buscar un acord nuclear, enmig d’amenaces d’intervenció armada del president dels EUA, Donald Trump, que ha desplegat el major contingent militar a l'Orient Mitjà des de la guerra de l’Iraq. Les parts arriben distanciades: Washington insistix a suspendre l’enriquiment d’urani i limitar míssils iranians, mentre que Teheran només accepta reduir el seu programa nuclear a canvi d’alçar sancions.
El ministre d’Afers Estrangers omanita, Badr bin Hamad al-Busaidi, tornarà a actuar com a mediador i intercanviarà missatges entre el ministre iranià Abbàs Araghchí i l’enviat especial de la Casa Blanca, Steve Witkoff, acompanyat del gendre de Trump, Jared Kushner. Els dos delegats no seuran junts per manca de confiança mútua.
Araghchí, que es va reunir ahir amb el diplomàtic omanita en arribar a Ginebra, va afirmar fa dos dies que existix “una oportunitat històrica per un acord sense precedents”. Així i tot, mitjans americans qualifiquen esta ronda com “l’última oportunitat”.
Xoc dialèctic i desplegament militar massiu
Les tensions dialèctiques s’agreujaren dimecres quan Teheran va qualificar de “grans mentides” les acusacions de Trump que l'Iran no renuncia a l’arma atòmica i desenvolupa míssils que poden colpejar els Estats Units. El secretari d’Estat, Marco Rubio, va insistir que l'Iran busca míssils balístics intercontinentals (ICBM), tot i que l'abast actual, de 2.000 quilòmetres, només arriba a Israel.
Les converses tenen lloc mentre els Estats Units han desplegat dos portaavions, destructors i desenes de caces prop de l'Iran per forçar concessions. Teheran rebutja les amenaces i avisa que respondrà amb duresa si és atacat, amb un conflicte que s’escamparia per la regió.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
La boira complica la circulació a l'A-3 a la Plana d'Utiel-Requena i a l’AP-7 al Baix Maestrat i la Plana
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
Més vist
Més escoltat
-
25.02.2026 | 90 minuts
-
25.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Les notícies del migdia
-
24.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
23.02.2026 | "El Pretext", amb Arturo Orrico | Aniversaris, molt més que una festa
-
25.02.2026 | Cadena de valor | El sector del taxi bloqueja València i anuncia noves protestes