L'Ever Given podrà eixir del canal de Suez tres mesos després
El vaixell que encallà el 23 de març i provocà una crisi en el tràfic marítim durant 6 dies estava retingut per les autoritats egípcies
L'autoritat del canal de Suez (SCA, en anglés) permetrà al portacontenidors Ever Given eixir de les aigües d'aquest pas marítim artificial després d'arribar a un acord amb l'empresa propietària del vaixell, que està retingut per les autoritats egípcies després d'encallar al març i provocar una crisi en el tràfic marítim durant 6 dies
Segons un comunicat de l'autoritat, dimecres 7 de juliol es permetrà la navegació a l'Ever Given després de la firma d'un "acord de liquidació" amb l'empresa propietària del vaixell.
D'acord amb la nota, l'eixida del vaixell de quasi 400 metres d'eslora es realitzarà després de la rúbrica, que es farà en presència del cap de l'autoritat, l'almirall Osama Rabie, el representant de l'empresa propietària de l'embarcació i "diversos ambaixadors i socis internacionals".
L'embarcació està requisada al Gran Llac Amarg del canal de Suez des del 29 de març i el seu alliberament és esperat per multitud d'empreses que tenen mercaderies en els milers de contenidors a bord de l'Ever Given, la suma del qual està estimat en més de 600 milions de dòlars (501 milions d'euros).
Aquest pas s'ha aconseguit després d'intenses negociacions entre l'autoritat del canal de Suez i l'empresa propietària del vaixell, que van arribar a un acord de principis perquè l'embarcació reprenguera la navegació, a pesar que la disputa financera encara continua en marxa entre les parts.
Així mateix, el juí per a continuar estudiant un possible acord econòmic amb l'empresa japonesa propietària del portacontenidors, Shoei Kisen, s'ha posposat en diverses ocasions per falta de consens.
Al principi, l'autoritat del canal de Suez, pel qual passa més del 10% del comerç marítim mundial, va exigir una compensació de 916 milions de dòlars (uns 772 milions d'euros, al canvi actual), que després es va reduir a 550 milions de dòlars (463 milions d'euros) pels danys i perjuís ocasionats.
El portacontenidors de bandera panamenya, que integra la flota de la naviliera taiwanesa Evergreen, va ser desencallat el passat 29 de març amb una càrrega de més de 18.000 contenidors gestionada per la multinacional Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), i havia provocat que centenars de vaixells hagueren d'esperar dies per a transitar entre el mar Roig i el Mediterrani, i viceversa.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part