L’assalt al Capitoli dels EUA deixa quatre morts i catorze policies ferits
Després de diverses hores d’interrupció, el Senat ha représ la sessió i ja ha rebutjat l’última objecció als resultats electorals.
Quatre persones mortes i almenys catorze policies ferits és el balanç del violent assalt al Capitoli dels EUA que van protagontizar aquest dimecres milers de seguidors del president Trump. Una jornada que quedarà gravada com una de les pàgines més negres en la història de de la democràcia nord-americana, que es va saldar amb almenys 52 arrestos.
Les xarxes socials i diverses cadenes van difondre ràpidament les imatges d’una de les partidàries de Trump en el moment en què va ser ferida de bala al pit per un tir de la Policia del Capitoli. Poc després, les autoritats de Washington informaren que havia mort.
Tres persones més, que no van identificar, van morir com a conseqüència d'“urgències mèdiques” que van patir en els enfrontaments violents que es van prouduir dins de l’edifici, segons va informar hores després el cap de la Policia Metropolitana de Washington, Robert Contee, en una roda de premsa nocturna.
Contee no va donar més detalls sobre aquestes morts i va afegir que catorze agents de policia van resultar ferits durant els incidents al Capitoli, dos d'ells de manera “greu”.
Les autoritats van trobar i van desactivar dues bombes casolanes als voltants de les seus dels comités nacionals del Partits Demòcrata i del Partit Republicà. També van trobar un vehicle al terreny del Capitoli on hi havia un rifle i fins a deu còctels Molotov, va informar la cadena CNN.
La policia va detindre durant la nit de dimecres almenys 52 persones a la capital estatunidenca, de les quals unes 30 van ser arrestades per violacions del toc de queda que va imposar l'Alcaldia de Washington a partir de les 18:00 hores (23:00 GMT).
El Senat dels EUA rebutja l'última objecció al resultat de les eleccions
Després d’hores d’interrupció pels altercats violents, els respresentants es va tornar a reunir per tal de reprendre la sessió bicameral i tractar de transmetre un missatge de confiança en les institucions després del caos viscut al Capitoli.
Per 92 vots a favor i 7 en contra, el Senat va decidir desestimar l’última de les objeccions als resultats electorals a Pennsilvània; l'últim obstacle que planeja a la ratificació de la victòria del president electe estatunidenc, Joe Biden. En conseqüència, és previsible que la sessió conjunta del Congrés ratifique en les pròximes hores la victòria del demòcrata.
Més llegit
-
Un conductor sorprés per la tempesta en l’AP-7 a Tarragona: “Va ser una autèntica bogeria”
-
Un accident de tres cotxes col·lapsa la V-30 en hora punta
-
Una "bomba" en una finca de Vinaròs: el veïnat fa balanç dels danys causats per l'impacte d'un llamp
-
Carmen Prades Gil i Marta Mercader Roig, falleres majors de les Falles 2026
-
La pluja colpeja amb intensitat la Safor i la Ribera, amb un pic a Gandia amb més de 100 l/m² en una hora
-
Recta final del temporal: últimes hores amb risc important de pluges torrencials
Més vist
-
Zoom | Plagues sense control
-
13.10.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Capítol 470 | La desinfecció
-
13.10.2025 | Va de bo | La telefonada
-
Carmen Prades, fallera major de València 2026: "Estic tremolant. M'he assabentat abans per la tele que pel telèfon"
-
Així s'assabentà davant de les càmeres la mare d'Antonio Anglés del que passava amb el seu fill