Els kosovars acudeixen a votar en unes eleccions legislatives
Són les quartes des que Kosovo va proclamar la independència en 2008.
La ciutadania de Kosovo està convocada aquest diumenge a unes eleccions parlamentàries anticipades, les quartes des que va proclamar la independència en 2008. Els sondejos donen un cert avantatge a dues formacions opositores: una de conservadora, de Vjosa Osmani, i una altra de nacionalista, d’Albin Kurti. Tampoc es descarta que puguen quedar en el primer lloc el Partit Democràtic de Kosovo, partit de dreta i que ix del govern, o la coalició formada per l’Aliança pel Futur de Kosovo, del dimissionari primer ministre Ramush Haradinaj i el Partit Socialdemòcrata de Kosovo, una escissió nacionalista.
Durant aquesta jornada, els kosovars elegiran en 2.550 col·legis electorals, des de les 7:00 del matí fins a les 15:00 hores de la vesprada els 120 diputats del Parlament.
Vint escons estan garantits per a les minories, la meitat de les quals són serbis. Només la formació de Llista Sèrbia (SL), té el suport de Belgrad.
Segons els analistes, independentment dels resultats, cap partit podrà governar en solitari, per la qual cosa seran necessàries negociacions per a formar una coalició de dos o més integrants.
La normalització de les relacions amb Sèrbia que exigeix la Unió Europea serà un gran repte per al nou govern de Kosovo, després que el diàleg quedà interromput al novembre de l’any passat, quan Kosovo va imposar aranzels del 100% als productes importats de Sèrbia.
Aquestes eleccions se celebren dos anys abans del que estava previst com a conseqüència de la dimissió de Haradinaj, un antic comandant guerriller, després de declarar-lo sospitós el tribunal que jutja els crims de guerra a Kosovo entre 1998 i 2000.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Tota la informació actualitzada del sorteig extraordinari de la Loteria de Nadal
-
Génova aprova una gestora en el PP valencià presidida per Pérez Llorca i amb Carlos Gil en la secretaria general
-
Mislata, Alaquàs i València pessiguen 600.000 euros del primer quart: 78477
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,3 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians
-
La grossa passa de llarg de la Comunitat Valenciana
-
Un quart premi deixa una allau de vora 28 milions a la Marina
Més vist
Més escoltat
-
21.12.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
21.12.2025 | Els últims 90 minuts
-
20.12.2025 | Punt a punt | Segona Part
-
21.12.2025 | Punt a punt | Segona Part
-
21.12.2025 | Fora de cobertura T2
-
22.12.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Casa Quitín: un segle d’història i esmorzars de llegenda