La Justícia brasilera condemna Lula da Silva a 12 anys de presó en un nou cas de corrupció
Consideren que l’expresident es va beneficiar de les obres que tres empreses van fer en una casa de camp al municipi d’Atibia.
La Justícia brasilera ha condemnat a l’expresident Luiz Inácio Lula da Silva a 12 anys i 11 mesos de presó en un segon procés penal pels delictes de corrupció i blanqueig de diners.
Lula, que va presidir el Brasil entre 2003 i 2010, ja compleix condemna des de l’abril passat per un altre cas de corrupció, després que la justícia donara per comprovat que va rebre un apartament en una platja de Sao Paulo a canvi de suborns.
En la nova causa, la jutgessa federal Gabriela Hardt ha considerat que Lula es va beneficiar de les obres per prop d’un milió de reals (uns 271.000 dòlars) que tres empreses –Odebrecht, OAS i Schain– van fer en una casa de camp a Atibaia, municipi a l’interior de l’estat de Sao Paulo.
La casa està a nom de l’empresari Fernando Bittar, un amic de sempre de la família de Lula, que la va cedir temporalment a l’expresident el 2010 perquè poguera gaudir allí amb la seua família.
No obstant això, segons la justícia, malgrat no ser el propietari de la casa de camp, Lula es va beneficiar il·legalment de les reformes d’esta per part d’empreses que van ser afavorides en el seu govern amb contractes falsejats amb la petroliera estatal Petrobras.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Un home mata la filla de tres anys a Torrevieja i després se suïcida
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Una manifestació unitària crida "no a la guerra" a València