Josep Borrell: “Hamàs ha sigut finançat per l’exèrcit d’Israel”
El cap de la diplomàcia de la Unió Europea ha advocat per imposar la creació d'un estat palestí
Mentre l'ONU alerta que la destrucció de Gaza pot crear una generació perduda, el cap de la diplomàcia de la Unió Europea, Josep Borrell, ha acusat Israel de crear Hamàs. A la Universitat de Valladolid, Borrell ha advocat per imposar la creació d'un estat palestí malgrat l'actual negativa d'Israel. “S’ha d’imposar la creació d’un estat palestí”, ha afirmat, i després ha sorprés amb una afirmació que, si bé s'ha repetit en molts cercles, per primera volta s’ha sentit en la veu de la màxima autoritat de la diplomàcia de la Unió Europea. “Israel ha creat Hamàs. Ha sigut finançat pel govern d’Israel per a intentar debilitar l’autoritat palestina de Fatah”.
El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, no ha contestat a l’afirmació de Borrell, que sempre ha negat. Però ha reiterat que mai tolerarà ni hi haurà un estat palestí, tot i que els Estats Units consideren que és l'única solució possible. Perquè fins i tot el president Biden li ho va demanar a Netanyahu en la seua visita a Israel.
L'ONU adverteix que la destrucció a la Franja de Gaza, que prompte superarà les 25.000 víctimes mortals, posa en perill tota una generació de xiquets i xiquetes. Segons Unicef, 20.000 criatures han nascut des que va començar la guerra entre Israel i Hamàs fa tres mesos. Però el que hauria de ser una alegria és “un infern”, segons la portaveu d’Unicef, que assegura que la majoria estan desnodrits o pateixen alguna malaltia. A més de les víctimes mortals, entre els 60.000 ferits hi ha milers de persones amb amputacions. Els atacs de l'exèrcit israelià han deixat més de 80 morts en les últimes 24 hores.
Més llegit
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
L’FP valenciana tindrà dènou cicles formatius nous el curs 2026-2027 i més semipresencialitat
-
El BigSound es trasllada a Torrent arran de la sentència que limita l’acústica dels concerts a Les Arts
-
Tres dels dotze fugitius britànics més buscats tenen vincles amb Alacant