Ja és Nadal a Veneçuela, per orde del president
Les autoritats del país han decretat l'inici avançat de la festivitat seguint ordes de Nicolás Maduro
Les autoritats de Veneçuela han decretat l'inici de Nadal, seguint l'orde de primers de setembre del president Nicolás Maduro, que va manar avançar les celebracions a octubre per les "bones perspectives econòmiques". "En nom de la Gran Missió Visca Veneçuela, comencem Nadal. S'obri un període formós. En estes setmanes que tenim al davant escoltarem en cada racó de la nostra pàtria parrandes, estrenes, els nostres balls i tradicions més nobles; i que en l'amor ens trobem els veneçolans per a construir un futur de pau, integració i unitat nacional", ha afirmat el ministre de Cultura, Ernesto Villegas.
L'alcaldessa de Caracas, Carmen Meléndez, ha presidit l'encesa de llums a la capital, on s'ha instal·lat un avet de grans dimensions adornat amb motius nadalencs a la cèntrica plaça Bolívar. Els governs de Chávez i Maduro tenen costum d'entregar paquets de menjar als barris més humils durant esta festivitat.
El president de Veneçuela ja va avançar Nadal el 2020 i el 2021 per a compensar els estralls de la pandèmia al país. El nou avançament té lloc en plena crisi interna, per la controvèrsia sobre els resultats electorals, que han atorgat una victòria ajustada a Maduro i que no reconeix la comunitat internacional, a l'espera de revisar les actes de la votació.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Detenen els dos homes atrinxerats durant vint hores a Elx que van apallissar de mort dos homes i van ferir-ne un tercer
-
Nadal gris i fred
-
El Nadal més car de la història: els productes típics de la taula es disparen un 10% en menys d'un mes
-
Baixa la incidència de la grip, però repunten les infeccions per covid i virus sincicial
-
Un potent raig de llum enlluerna un pilot d’avió que sobrevolava el Campello