Itàlia impedirà baixar a terra als 177 migrants fins a tindre resposta de la Unió Europea
L'embarcació espera des de fa cinc dies en el mar enfront de l’illa de Lampedusa
El Govern d'Itàlia impedirà als 177 migrants que estan en un vaixell de la Guàrdia Costanera italiana que baixen a terra fins que la Unió Europea en decidisca la reubicació. L’embarcació atracarà a mitjanit en la ciutat siciliana de Catània.
Així ho han confirmat fonts oficials, que asseguren que "el Ministeri de l'Interior italià no ha donat ni donarà cap autorització (per a desembarcar) fins que no tinga la certesa que els 177 immigrants aniran a altres països".
A més, han assegurat que el Govern italià espera "una resposta de la Unió Europea" per a recol·locar aquestes persones, com van fer la setmana passada amb el vaixell Aquarius, que desembarcà a Malta.
Aquesta decisió del Ministeri de l’Interior, que lidera Matteo Salvini, té lloc després que el titular d’Infraestructures i Transports, Danilo Toninelli, del Moviment Cinc Estreles (M5S), va informar a través de les xarxes socials que el vaixell atracaria a Catània.
"El vaixell Diciotti atracarà a Catània. Els valents homes de la Guàrdia Costanera han complit la seua tasca, salvant vides humanes a només 17 milles de Lampedusa", havia assegurat Toninelli.
Per la seua banda, el ministre de l'Interior manté l'estratègia de frenar la immigració procedent d'Àfrica cap a Itàlia i té tancats els ports de les ONG amb els migrants rescatats de la mar en els seus vaixells.
Més llegit
-
La fallera major de València de 2024, María Estela Arlandis, nomenada assessora de la Vicepresidència Segona del Consell
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen de l'incendi a l'Hospital de Torrevieja
-
Camps es postula per a dirigir el PPCV: "Doneu-me el partit, vos donaré el govern"
-
Els sindicats de l’ensenyament convoquen una nova manifestació dissabte a València
-
El cap de setmana arriba amb temperatures de ple estiu i la primera nit tropical al sud