Israel torna a bombardejar el Líban i intercepta un míssil de Hezbol·là dirigit a la seu del Mossad
Avions i drons israelians ataquen diverses àrees del Líban en una escala de violència que manté l'amenaça d'una guerra oberta
Israel ha continuat bombardejant diverses àrees del sud i l'est del Líban durant la matinada, en el curs de la campanya d'atacs que des de dilluns ha matat més de 560 persones, n'ha ferit 1.800 i ha forçat una evacuació massiva de desenes de milers de libanesos que col·lapsen les carreteres i l'aeroport de Beirut. Entre les zones afectades hi ha el districte de Baalbek, a Beirut; la Vall de la Bekaa, a l'est; o la localitat de Deir al-Zahrani, prou allunyada de la frontera amb Israel, considerats bastions de Hezbol·là.
L'exèrcit israelià assegura que ha interceptat un míssil de creuer que la milícia xiïta ha llançat contra la seu del servei d'intel·ligència israeliana, el Mossad, als afores de Tel-Aviv. Hezbol·là i el govern del Líban responsabilitzen este departament de les explosions de buscapersones i walkie-talkies que van matar la setmana passada més de trenta persones i en van ferir 3.000. Es tracta del primer míssil de llarg abast que el grup proiranià llança contra Tel Aviv, segons ha informat el portaveu castrense israelià Nadav Shoshani.
“No cal subestimar mai la capacitat de Hezbol·là per a defendre el Líban de qualsevol agressió (...) "és més que capaç d'arrasar les bases i les colònies del règim israelià”, ha dit en X el ministre iranià d'Exteriors, Abás Araqchí, que està a Nova York per a assistir a l'Assemblea General de l'ONU.
Abans, des de l'assemblea de les Nacions Unides, el president de l'Iran, Masoud Pezeshkian, instava la comunitat internacional a posar fi a la impunitat d'Israel. "Com és natural, el cec terrorisme israelià d'estos dies al Líban, seguit d'una agressió massiva amb milers de víctimes, no pot quedar sense resposta", va dir, sense precisar a què es referia, però afegint una advertència. Les conseqüències recauran, ha dit, sobre "els governs que han sabotejat tots els esforços per a posar fi a esta horrible catàstrofe".
Este dimecres les milícies proiranianes de l'Iraq, agrupades en l'anomenada Resistència Islàmica, han reivindicat el llançament d'un dron contra un objectiu israelià en els Alts del Golán ocupats, que no ha causat danys personals.
Els creixents enfrontaments entre l'Estat jueu i Hezbol·là des de l'ofensiva de Tel-Aviv a la Franja de Gaza van entrar en una nova fase la setmana passada arran de l'explosió simultània de milers d'aparells de comunicació que portaven milicians libanesos. També va influir l'assassinat d'alts comandaments en el bombardeig d'un edifici residencial a Beirut, que va matar més de cinquanta persones. Fa mesos que Israel especula amb una invasió del sud del Líban i ha desplaçat tropes a les proximitats de la frontera, al nord del país, d'on ha evacuat 60.000 residents.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part