Israel mata noranta palestins i en fereix més de 600 en les últimes 48 hores a Gaza
Augmenten a prop de 55.300 els morts a Palestina, un terç són xiquets i xiquetes, per atacs directes de l'exèrcit de Netanyahu des del 7 d'octubre del 2023
L'Exèrcit israelià ha matat noranta palestins i n’ha ferit més de 600 en les últimes 48 hores a Gaza, on continua una apagada d'internet, tal com ha confirmat el Ministeri de Sanitat del govern de Hamàs. Almenys deu més han mort per foc israelià prop del punt militaritzat de distribució d'aliments al corredor de Netzarim (centre), tal com han confirmat fonts mèdiques de l'enclavament.
Augmenta, per tant, a prop de 55.300 els morts, al voltant d'un terç dels quals xiquets i xiquetes, només en atacs directes de l’exèrcit de Netanyahu —sense comptar els milers més per malaltia i falta de medicines— des del 7 d'octubre del 2023.
A més, huit persones han mort i 125 han resultat ferides en un atac israelià contra aglomeracions de civils prop del punt de distribució d'ajuda als voltants de l'àrea militaritzada de Netzarim, segons l'últim balanç de l'Hospital Al-Awda, al qual se sumen dos víctimes mortals més que han arribat a l'Hospital Al-Aqsa.
Només en les últimes 48 hores, segons Sanitat, 29 palestins i palestines han sigut assassinades mentre intentaven arreplegar aliments per a ells o les seues famílies, i més de 380 han resultat ferits.
Des que Israel imposà este model el 27 de maig —operat per contractistes estatunidencs i que obliga desenes de milers de palestins a desplaçar-se per zones insegures per a intentar agafar una caixa d'aliment— almenys 274 persones han mort i més de 2.500 han resultat ferides. Per això, agències de l'ONU i altres organitzacions humanitàries ja descriuen este mecanisme com “un parany mortal” per a una població civil famolenca i demanen que Israel òbriga els encreuaments d'entrada a Gaza i permeta l'entrada d'ajuda en massa.
Més llegit
-
MAPA | Quines són les nacionalitats estrangeres més comunes als barris i municipis de la Comunitat Valenciana
-
Mor un treballador de 40 anys després de caure d’una bastida en una vivenda en obres a Torrent
-
Caiguda d'arbres, solsides i accidents de camions: així ha sigut la jornada marcada pel fort vent a la Comunitat Valenciana
-
Una nova manifestació recorre Benetússer, Sedaví i Alfafar per a demanar a Mazón que "entregue l'acta de diputat"
-
La fallera major infantil de València tria el color blau cristal·lí per a l'espolí
-
La mort d'una dona ingressada en l'UCI eleva a 46 els morts de l'accident d'Adamuz
Més vist
Més escoltat
-
30.01.2026 | L'hora de la cultura
-
31.01.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
31.01.2026 | Fora de cobertura T2
-
30.01.2026 | 90 minuts
-
30.01.2026 | Gorka Basterretxea recorda l’univers artístic de son pare amb l’exposició 'L’apassionant món de Néstor Basterretxea (1924-2014)'
-
30.01.2026 | Les notícies del migdia