Estat Islàmic reivindica l'atac amb ganivet de Melbourne
La policia australiana encara no ha identificat l'atacant.
El grup terrorista Estat Islàmic (EI) s'ha atribuït l'autoria de l'atac perpetrat aquest divendres a Melbourne (Austràlia), on un home ha apunyalat tres persones en el carrer. Una ha mort i dues estan hospitalitzades. A l'atacant encara no l'han identificat ni la policia australiana ni l'agència Amaq.
A pesar que encara no s'ha pogut verificar l'autenticitat, l'agència Amaq ha difós un comunicat en Telegram on afirma que "l'autor de l'operació a Melbourne, en el sud-est d'Austràlia, és un dels combatents de l'Estat Islàmic". "És una resposta per atacar els ciutadans de la coalició", segons diu la nota, en al·lusió a l'aliança internacional que lluita contra els jihadistes a Síria i l'Iraq, liderada pels Estats Units i de la qual forma part Austràlia.
Segons la policia australiana, l'autor que era conegut pels serveis d'intel·ligència i terrorisme, va morir mitja hora després d'ingressar a l'hospital, a on el van traslladar després de rebre un tret en el pit d'un dels agents que intentaven reduir-lo.
L'atac va tindre lloc a les 16:20 hora local (06.20 GMT) en el cèntric carrer de Bourke, quan l'assaltant va estavellar un cotxe a l'entrada d'un centre comercial i va eixir del vehicle en flames amb un ganivet amb què va agredir diversos vianants, un dels quals va morir a l'acte. La policia ha confirmat que els dos ferits continuen a l'hospital fora de perill.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa