Guaidó ordena obrir la frontera amb el Brasil perquè entre l'ajuda humanitària a Veneçuela
El president de l'Assemblea Nacional també ha demanat que es mantinguen les relacions diplomàtiques amb les illes d'Aruba, Curaçao i Bonaire.
El president de l'Assemblea Nacional de Veneçuela, Juan Guaidó, proclamat president encarregat del país, ha ordenat que es mantinga oberta la frontera amb el Brasil i les relacions diplomàtiques amb Aruba, Curaçao i Bonaire, després que Nicolás Maduro decretara el contrari.
Guaidó ho ha anunciat amb un "decret presidencial" compartit en Twitter, dirigit "als òrgans del poder públic responsables en les matèries", en què també reitera la disposició de Veneçuela a "mantindre les relacions diplomàtiques, consulars i tot orde amb les autoritats de les illes d'Aruba, Curaçao i Bonarire, així com amb les corresponents autoritats del Regne dels Països Baixos".
Maduro havia ordenat prèviament el tancament de la frontera amb Brasil fins a nou avís, en un moment en què l'oposició pressiona per l'ingrés de l'ajuda humanitària enviada des dels Estats Units, Colòmbia i Xile, entre altres, que s'emmagatzema en eixe país, així com amb Colòmbia i Curaçao, i que està bloquejada pel govern de Maduro.
Més llegit
-
Vicent Penadés (Caixa Ontinyent): "La bambolla immobiliària vindrà segur, però no d'ací a dos o tres anys"
-
La policia busca un home per intentar incendiar d'una botiga de la cadena Tedi a València
-
Tanquen tres platges a Sueca i una a Altea i a Callosa d'en Sarrià per contaminació fecal
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
El Tuvi presenta un recurs per a eludir la presó permanent revisable per l'assassinat de Wafaa Seba
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans