Greenpeace denuncia que l'Amazònia està amenaçada per projectes que tenen el suport de Bolsonaro
Estan relacionats amb les llicències ambientals, la reducció d'àrees protegides i la paralització de les demarcacions de terres indígenes.
L'organització ambiental Greenpeace ha denunciat que l'Amazònia brasilera està amenaçada si s'aproven en la cambra legislativa projectes que tenen el suport del president electe, Jair Bolsonaro, i que tindran impacte en la protecció dels boscos, dels pobles i en el clima del planeta.
En aquest sentit, el coordinador de polítiques públiques de Greenpeace, Marcio Astrini, ha assegurat que les previsions per a la regió "no són bones" i que "tot allò que va funcionar en el combat contra la destrucció forestal està amenaçat". Els projectes, pendents d'aprovació, estan relacionats amb la flexibilització del llicenciament ambiental, la reducció d'àrees protegides i la paralització de les demarcacions de terres indígenes. "Les propostes beneficien els que viuen de desforestar el bosc, d'apropiar-se il·legalment de les terres i de furtar el patrimoni natural dels brasilers", ha afirmat Astrini.
Al Brasil hi ha vora 600 reserves indígenes, equivalents al 13% del territori nacional. Segons l'Institut Nacional d'Investigacions Espacials, la desforestació de la zona amazònica va registrar un augment del 13,7% entre l'agost de 2017 i el juliol de 2018 i va perdre una àrea total de 7.900 quilòmetres quadrats.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo