Gazprom confirma la reducció del bombejament de gas a Europa a través d'Ucraïna
L'empresa assegura que el trànsit del combustible se situarà en 72 milions de metres cúbics, enfront dels 95,8 milions subministrats fins ara
El consorci de gas rus Gazprom ha confirmat aquest dimecres que el trànsit del combustible a Europa a través de territori ucraïnés se situarà en 72 milions de metres cúbics, enfront dels 95,8 milions subministrats fins ara. Tot i que inicialment Gasprom havia dit que no tenia per què haver-hi reduccions del gas que arriba a Europa per territori d'Ucraïna, finalment ha confirmat la mesura.
Gazprom té el monopoli de les exportacions de gas rus per gasoducte. Ucraïna, de fet, havia deixat clar aquesta setmana que transportaria únicament 72 milions de metres cúbics de gas a través del punt de mesurament de Sudzha, a l'est del país, situat en territori sota control ucraïnés.
I l'operadora de la xarxa de transmissió de gas d'Ucraïna va anunciar dimarts que es veia obligada a interrompre de manera temporal el trànsit d'un terç del gas que transporta de Rússia a Europa per "causes de força major". "Les accions dels ocupants van portar a la interrupció del trànsit de gas a través del punt de connexió de Sojranivka", va anunciar la companyia GTSOU en un comunicat.
Més llegit
-
Cel cobert i pluges dèbils en vespres d'un nou episodi de vent que durarà dies
-
La comissió de la dana de les Corts citarà les víctimes el 23 i el 24 de febrer
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
Silvana Cabrera (Regularització Ja): “No es pot posar la persona migrant com l’enemic públic”
-
La Comunitat Valenciana concentra grans macroofertes d’ocupació de multinacionals amb més de 5.000 llocs de treball en marxa
-
Estabilitzen un incendi forestal a Callosa d'en Sarrià