Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La Flotilla de la Llibertat salpa de nou des d'Itàlia i porta ajuda per a Gaza

A principis de juny, Israel va interceptar un altre vaixell de la coalició en què viatjaven dotze activistes, entre els quals figuraven la sueca Greta Thunberg i l'espanyol Sergio Toribio

Vaixell Handala de la Flotilla de la Llibertat / Europa Press

La nau Handala, noliejada per la Flotilla de la Llibertat, ha salpat este diumenge des de les costes de la ciutat italiana de Siracusa amb ajuda per a Gaza, un mes després que Israel interceptara un altre veler i els ocupants. "Tornem a salpar", han anunciat en les seues xarxes socials.

El vaixell ha emprés el viatge amb díhuit persones, que la coalició de la Flotilla no ha identificat íntegrament, encara que sí que ha compartit en la xarxa X un missatge en el qual confirma la presència de l'activista espanyol Santiago González Vallejo.

"Eixim per a trencar el bloqueig que patix Gaza, estem portant ajuda humanitària simbòlica. La Flotilla no tindria sentit si els governs feren el seu treball: fer respectar el dret internacional i que Israel no actue de manera impune", han compartit en un vídeo del perfil Rumb a Gaza.

Desenes de persones han acomiadat el vaixell amb banderes palestines al moll sicilià al crit de "llibertat", segons els mitjans italians. La missió es proposa "desafiar el bloqueig il·legal i mortal" d'Israel a Gaza, segons un comunicat de l'organització, per a portar-hi ajuda humanitària i un "missatge de solidaritat de persones de tot el món que es neguen a guardar silenci" mentre la Franja "és sotmesa a la fam, bombardejada i soterrada davall dels enderrocs".

La Flotilla ja va tractar d'arribar a l'enclavament palestí a principis del mes de juny, però les autoritats d'Israel ho van impedir, interceptant la nau i portant-la escortada a port. A bord viatjaven dotze activistes, incloent-hi la sueca Greta Thunberg, l'espanyol Sergio Toribio o l'eurodiputada francesa Rima Hassan, del partit d'esquerres França Insubmisa.

També et pot interessar

Veure totes les activitats