La Fed manté els tipus entre el 5,25% i el 5,5% per octava reunió consecutiva
Considera que els riscos per a aconseguir els seus objectius d'ocupació i inflació han avançat cap a un millor equilibri
El Comité Federal de Mercat Obert (FOMC, per les seues sigles en anglés) de la Reserva Federal dels Estats Units (Fed) ha decidit este dimecres mantindre els tipus d'interés en el rang objectiu del 5,25% al 5,5%, en màxims des de gener del 2001, segons han informat en un comunicat. És l'octava reunió consecutiva en què prenen esta decisió.
En el seu comunicat, l'entitat ha subratllat que, en considerar qualsevol ajust del preu dels diners, el comité avaluarà acuradament les dades entrants, l'evolució de les perspectives i l'equilibri de riscos. No consideren apropiat reduir el rang objectiu fins a tindre una major confiança que la inflació s'està movent de manera sostinguda cap al 2%.
El banc central estatunidenc ha destacat que la inflació ha disminuït durant l'any passat i ha reconegut que en els últims mesos s'han produït “més avanços” en esta matèria, però la inflació continua sent “una mica elevada”.
D'altra banda, la institució considera que els indicadors recents suggereixen que l'activitat econòmica ha continuat expandint-se a un ritme sòlid i, encara que l'augment de l'ocupació s'ha moderat, la taxa de desocupació es manté baixa.
D'esta manera, el comité considera que els riscos per a aconseguir els seus objectius d'ocupació i inflació han avançat cap a un millor equilibri, si bé ha advertit que les perspectives econòmiques són “incertes” i segueix molt atent als riscos tant d'inflació com d'ocupació.
Més llegit
-
A presó l'home acusat d'apallissar mortalment la parella a Catarroja
-
Un accident amb set vehicles implicats i huit ferits obliga a tallar l’A-7 a Castalla
-
Ascer i els sindicats arriben a un preacord amb una pujada salarial del 8% en tres anys
-
Una altra xiqueta va patir trastorns després que la sedara l'anestesista detingut per homicidi imprudent
-
Cites cancel·lades i pacients resignats en el primer dia de vaga dels metges, amb un seguiment que els sindicats xifren en el 90% i Sanitat rebaixa al 15%
-
Pérez Llorca: “Era important obrir el canal de comunicació amb les víctimes. Si decidixen no reunir-se amb mi, ho tornaré a intentar en un temps"