La família de George Floyd rebrà 27 milions de dòlars de Minneapolis
L'afroamericà va morir al maig de l'any passat, quan el va detindre la policia.
La ciutat nord-americana de Minneapolis ha aprovat aquest divendres un acord civil per 27 milions de dòlars (més de 22 milions d'euros) amb la família de l'afroamericà George Floyd, la mort del qual al maig de l'any passat quan el va detindre la policia va provocar una onada de protestes racials que va sacsejar els Estats Units.
La indemnització l'aprovà per unanimitat l'Ajuntament de Minneapolis, que va afegir en l'últim minut en l'agenda de la seua reunió regular la deliberació d'una demanda civil presentada contra la ciutat i quatre agents de la policia a causa d'aquest fet, segons han explicat mitjans nord-americans.
"Cap quantitat de diners pot compensar l'intens dolor ni el trauma causat per aquesta mort a la família de George Floyd ni a la gent de la nostra ciutat", ha afirmat la presidenta del consell, Lisa Bender.
Floyd va morir el 25 de maig de 2020 després de quedar detingut sota sospita d'haver intentat utilitzar un bitllet fals de 20 dòlars en un supermercat. L'ara expolicia Derek Chauvin va ser filmat per càmeres de seguretat i mòbils de persones que estaven al carrer mentre pressionava amb el genoll el cos de Floyd, que va queixar-se que no podia respirar i va morir asfixiat.
Ahir, dijous, van imputar a Chauvin un nou càrrec, el d'assassinat en tercer grau, per la mort de Floyd. L'expolicia s'enfronta ara als càrrecs d'assassinat en segon i tercer grau, i d'homicidi en segon grau. Juntament amb ell, hi ha altres tres exagents de la policia (Thomas Lane, J. Alexander Kueng i Tou Thao) acusats de complicitat d'assassinat i homicidi en segon grau. S'espera que el juí comence el pròxim estiu, però, de moment, els quatre es troben sota fiança.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detinguda una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València