Directes
Ara en la televisió
CONNEXIÓ CV
Notícies

Els EUA maten tres persones en un nou atac contra una llanxa al Carib

L’operació s’emmarca en la missió Southern Spear, desplegada per Washington contra el narcotràfic a la regió

La llanxa atacada per les Forces Armades dels Estats Units / X: @Southcom

Les Forces Armades dels Estats Units han atacat una nova embarcació al Carib i han matat tres persones en considerar que navegava per “rutes conegudes del narcotràfic”, segons ha informat el Comandament Sud nord-americà (Southcom).

En un missatge publicat en la xarxa social X, el Southcom ha indicat que, sota la direcció del general Francis L. Donovan, la Força de Tasca Conjunta Southern Spear va dur a terme un “atac cinètic letal” contra una embarcació operada per organitzacions terroristes designades.

Segons la intel·ligència dels EUA, la llanxa participava en operacions de narcotràfic. El missatge detalla que tres homes, qualificats de “narcoterroristes”, van morir durant l’operació, mentre que cap membre de les forces militars nord-americanes va resultar ferit.

Operació contra el narcotràfic al Carib

Este nou atac s’emmarca en l’operació Southern Spear (Llança del Sud), que els Estats Units despleguen des del segon semestre de l’any passat a l’àrea d’influència del Comandament Sud, que inclou Centreamèrica, Sud-amèrica i el Carib.

Segons Washington, esta operació va començar amb accions contra suposades llanxes vinculades al narcotràfic, amb l’objectiu d’incrementar la pressió a la regió. En este context, les autoritats nord-americanes vinculen estes actuacions amb la seua estratègia contra Veneçuela i l’expresident Nicolás Maduro, detingut el passat 3 de gener en una operació militar dels EUA i actualment en juí a Nova York.

També et pot interessar