Espanya s'ofereix per a rebre els afganesos que han treballat per a la UE abans que siguen acollits
Borrell ha incidit que la prioritat ara és portar-los i oferir-los refugi en els estats membres de la UE
Espanya s'ha oferit per a rebre els ciutadans afganesos que han treballat per les institucions europees durant els últims anys, perquè després ells i les seues famílies siguen acollits entre els diferents països del bloc que els oferisquen visats.
Així ho ha explicat l'alt representant de Política Exterior de la UE, Josep Borrell, al final de la reunió extraordinària per videoconferència dels ministres d'Exteriors de la Unió Europea, en què una de les "principals conclusions" ha sigut tractar amb caràcter prioritari l'evacuació dels europeus presents al país asiàtic i dels afganesos que han treballat amb la UE.
"Vull agrair a Espanya que estiga preparada per a oferir un hub per a rebre a aquestes persones i que després siguen repartits entre els diferents estats membres que els oferisquen visats", ha explicat Borrell.
"No podem abandonar-los i farem tot el possible per a portar-los i oferir-los refugi en els estats membres de la Unió Europea", ha dit també el cap de la diplomàcia europea.
D’altra banda, Borrell ha reconegut que els talibans "han guanyat la guerra" a l'Afganistan i que cal "tractar amb ells". "No és qüestió de reconeixement oficial. Hem d'implicar-nos amb ells i, al mateix temps, estar molt vigilants amb el respecte de les obligacions internacionals amb les quals s'han compromés els talibans en els últims 15 anys", ha indicat.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
Més vist
-
FOTOGALERIA | La manifestació per l'educació pública col·lapsa el centre de València
-
14.05.2026 | Connexió CV
-
14.05.2026 | La banda
-
15.0515.05.2026 | Les notícies del matí.2026 | Les notícies del matí
-
15.05.2026 | Informatiu migdia
-
Analitzem amb un expert les probabilitats de salvació de l'Elx i del Llevant