Diversos morts i ferits en un atac amb míssils contra un aeroport de Síria
Algunes persones han mort com a conseqüència d'un atac amb míssils contra l'aeroport militar sirià d'Al-Taifur.
Diverses persones han resultat mortes o ferides aquest dilluns com a conseqüència d'un atac amb míssils contra l'aeroport militar sirià d'Al-Taifur, situat a la província de Homs, segons ha informat l'agència oficial siriana de notícies (Sana).
L'agència, que no parla del nombre exacte de víctimes, explica que s'han llançat huit míssils contra aquestes instal·lacions aèries, segons una font militar sense identificar. Sana tampoc no ofereix detalls sobre l'origen de l'atac contra l'aeroport. La mateixa font citada per Sana assegura que hi ha alguns "morts i ferits en un atac amb míssils" i que "els aparells de defensa aèria" ja han detingut "l'agressió".
El Pentàgon ha negat en un comunicat oficial que els seus avions estiguen darrere del llançament de míssils contra l'aeroport militar sirià. El president nord-americà Donald Trump va assegurar ahir que faria "pagar un alt preu" al règim d'Al-Assad després del suposat atac químic contra Douma de dissabte, que ha causat la mort de desenes de civils. A través de Twitter, el mandatari va acusar Rússia i l'Iran de "donar suport a l'animal" del dictador sirià. El govern de Damasc qualifica les acusacions de muntatge dels rebels atrinxerats a Douma, l'única ciutat de la perifèria de la capital que controlen.
El 18 de febrer passat avions israelians van atacar el mateix aeroport on, segons l'Observatori de Drets Humans, es concentren forces del règim sirià, iranianes i del grup libanés Hezbollah. Aleshores l'agència estatal sí que va identificar "l'enemic israelià" com a responsable de l'atac en què un avió va ser abatut per les defenses antiaèries sirianes.
D'altra banda, el Consell de Seguretat de l'ONU es reuneix hui d'urgència per a analitzar la situació a Síria després que dissabte un presumpte atac químic dut a terme suposadament per l'exèrcit sirià a la ciutat de Douma, a Ghouta Oriental, va deixar desenes de morts civils. La reunió ha sigut sol·licitada per nou dels quinze membres que integren el Consell (França, el Regne Unit, els Estats Units, Polònia, els Països Baixos, Suècia, Kuwait, el Perú i Costa d'Ivori), segons ha informat la missió nord-americana en un comunicat.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part