Dimiteix el comissari francés de les pensions enmig de les protestes per la reforma
L’acusació d’un conflicte d’interessos ha pogut fer que Jean-Paul Delevoye deixe el càrrec.
En ple estira-i-amolla amb els sindicats i en vespres d’una gran jornada de mobilització, el govern francés ha perdut aquest dilluns el responsable de la reforma de les pensions, Jean-Paul Delevoye, l’home que havia de dirigir les negociacions per a desbloquejar el conflicte.
L’alt comissari ha dimitit davant de l’acusació d’un conflicte d’interessos. Quan va accedir a l’executiu encapçalat per Emmanuel Macron no va declarar alguns dels càrrecs que ocupava, segons el seu relat, perquè eren llocs en fundacions o associacions sense remuneració. Considerava que aquestes ocupacions no l’invalidaven per a seure en el Consell de Ministres, però l’estricta llei francesa l’obliga a declarar-los davant de possibles incompatibilitats amb les funcions executives.
La vaga contra la reforma de les pensions ha paralitzat els sectors del transport públic i l’educació. A més, milers de persones han eixit al carrer en diverses jornades per a protestar contra una nova normativa que vol unificar en un sol sistema les desenes de règims especials de jubilació.
Més llegit
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora
-
El president Pérez Llorca demana la dimissió d'un diputat de Compromís per reclamar l'abolició de l'Audiència Nacional
-
Hospitalitzats una dona i el fill de tres anys en caure del balcó d'un primer pis a Canals
-
Troben restes químiques al Magre on ja s'han arreplegat 2.500 quilos de peixos morts
-
L'alcalde de Tuéjar: "Si férem gestió forestal no tindríem tants incendis ni tan virulents"
-
L'incendi de Tuéjar, a mercé del vent i amb el risc que bote a l'altra banda del pantà de Benagéber