Els demòcrates demanden l'equip de campanya de Trump, el Kremlin i WikiLeaks
Els acusen de conspirar per a interferir en la campanya electoral de les últimes presidencials i de perjudicar la seua candidata, Hillary Clinton.
La demanda, que demana una indemnització milionària, ha sigut presentada pel Comité Nacional Demòcrata (DNC) davant un tribunal federal a Nova York. Al·lega que hi va haver un complot entre els alts responsables de la campanya republicana amb el Kremlin i l'espionatge militar rus, així com amb Wikileaks. Les acusacions es refereixen a la filtració de documents del DNC publicats des del juliol de 2006 per WikiLeaks, amb la col·laboració de hackers dels serveis secrets russos. Aquests papers revelaren, entre altres coses, que els demòcrates van tractar de beneficiar Clinton davant el senador Bernie Sanders durant les primàries.
Les acusacions són greus, perquè suposen que l'equip de Trump hauria traït el seu país en aliar-se amb una potència estrangera. La demanda coincideix amb les investigacions del fiscal especial Robert Mueller per a determinar el grau d'ingerència russa en els comicis, i la connivència de Trump.
Segons Tom Perez, president del DNC: "En la campanya presidencial de 2016, Rússia va assaltar la nostra democràcia i va trobar un soci voluntari i actiu en la campanya de Donald Trump". Assegura que el mateix Trump i els seus associats van promoure la filtració.
Més llegit
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra
-
Les associacions de víctimes de la dana es concentren davant del Palau de la Generalitat
-
Polèmica a Bellreguard per un presumpte cas de sobrecostos en la compra de productes de neteja i asfalt