Daron Acemoglu, Simon Johnson i James A. Robinson guanyen el Nobel d'Economia
El jurat ha reconegut els seus estudis sobre com es formen les institucions i com afecten la prosperitat
Els economistes nord-americans Daron Acemoglu, Simon Johnson i James A. Robinson han sigut guardonats este dilluns amb el Nobel d'Economia de 2024 “pels seus estudis sobre com es formen les institucions i com afecten la prosperitat”.
El Nobel d'Economia no forma part del llegat d'Alfred Nobel, ja que el va establir el 1968 el Riksbanken, el banc central suec, coincidint amb el 300 aniversari de l'entitat, i es va concedir per primera vegada el 1969 al noruec Ragnar Frisch i a l'holandés Jan Tinbergen. L'import del premi complet el 2024 ascendeix a un total d'11 milions de corones sueques (969.140 euros).
((Estem treballant per a ampliar esta informació))
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol