Més d'una dotzena de ferits en atacs a manifestants a Atenes
El govern grec denuncia que els atacs els han perpetrat seguidors de l'extrema dreta, mentre que l'oposició acusa grups d'esquerra.
Més d'una dotzena de persones han resultat ferides aquest diumenge a Atenes en els atacs violents registrats durant la manifestació contra la ratificació de l'acord que preveu canviar el nom de l'Antiga República Iugoslàvia de Macedònia a Macedònia del Nord. Segons ha informat la policia, deu dels ferits són agents de les forces de seguretat.
Els enfrontaments van esclatar poc després del començament de la concentració a la plaça Sintagma davant del Parlament, quan un grup de manifestants va intentar forçar el cordó policial i irrompre en el recinte del Parlament.
Segons fonts policials, els manifestants van llançar pedres, botelles, bengales i còctels Molotov, i van ferir deu agents. Per la seua banda, les forces de seguretat van respondre amb gasos lacrimògens i granades atordidores.
Tant el principal partit de l'oposició, la conservadora Nova Democràcia, com el neonazi Alba Daurada, van sostindre que darrere dels atacs hi ha grups d'esquerra i forces “provocadores” afins al govern de Syriza. Per la seua banda, el govern grec va dir en un comunicat que els aldarulls els van perpetrar seguidors de l'extrema dreta.
Més llegit
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Una concentració a València reclama que "Mazón no ha dimitit, l'ha fet caure la societat valenciana”
-
València homenatja els seus veïns més veterans, amb més d’un segle de vida
-
El València Basket torna a caure contra la seua bèstia negra
-
El govern espanyol demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a “no deixar-la en mans de Vox”