Continuen pujant els contagis al continent americà però no s’atura la reobertura econòmica
Els Estats Units baten un nou rècord diari de casos i superen per primera vegada els 50.000 en 24 hores.
L'expansió del coronavirus no dona treva. El món acumula ja més de 10,8 milions de contagis i s'han superat les 521.000 defuncions, segons l'últim recompte de la Universitat Johns Hopkins. El continent americà, que suma pràcticament la meitat dels positius i les morts, s'ha convertit des de fa setmanes en el nou epicentre de la pandèmia. L'escalada de la malaltia coincideix amb l'afany de reobertura en quasi tots els països, tant a Amèrica del Nord com a l'Amèrica Llatina, que tracten de posar fre a la greu crisi econòmica producte de les quarantenes.
Els Estats Units i el Brasil continuen sent els dos països més colpejats per la Covid-19, i només ells dos aglutinen un 40% dels positius en l'àmbit global. Mèxic, el Perú i Xile, que entre els tres comptabilitzen 793.345 positius i 43.199 defuncions, es troben també en el rànquing de països més afectats.
El país nord-americà ha tornat a trencar aquest dijous el rècord diari de contagis i ha superat per primera vegada els 50.000 en 24 hores, en comptabilitzar-ne 54.437. En balanç total, acumula més de 2,7 milions de positius. Així, alguns dels estats han d'anar amb peus de plom a l'hora d'obrir l'economia a causa l'impacte del virus. De fet, estats com Califòrnia, Arizona, Colorado o Michigan han hagut de alentir els plans de desescalada o, fins i tot, fer passes arere.
Pel que fa al Brasil, segons un estudi del Ministeri de Salut, tindria almenys huit milions de persones contagiades per coronavirus, cinc vegades més que el nombre de casos confirmats pel govern brasiler (gairebé 1,5 milions). Pel que fa a la xifra total de víctimes mortals ha arribat ja fins a les 61.884, mentre que el nombre de casos sobrepassa els 1,49 milions.
La pitjor recessió en la història de Llatinoamèrica
La Cepal (Comissió Econòmica per a Amèrica Llatina i el Carib) ha assegurat aquest dijous que l'aturada per les quarantenes provocarà el tancament de 2,7 milions d'empreses formals, la majoria de les quals xicotetes pimes, la qual cosa comportarà la destrucció de 8,5 milions de llocs de treballs. Segons les previsions que ha fet, el comerç perdrà 1,4 milions d'empreses i 4 milions de llocs de treball, mentre que en el turisme es destruiran almenys 290.000 empreses i un milió de llocs de treball.
L'actual pandèmia provocarà la pitjor recessió en la història de Llatinoamèrica, amb una contracció del PIB regional d'un 5,3% enguany i un augment de la taxa de pobresa que afecta entre el 30,3% i el 34,7% de la població.
Més llegit
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
La Federació de Cases de Castella-la Manxa a la Comunitat Valenciana concedix els Manxecs, Quixots i Socis d’Honor
-
L’estiu portarà a les carreteres valencianes quasi catorze milions de desplaçaments de llarg recorregut
-
La jutge incorpora a la causa els whatsapps del tècnic que va avisar a les 18:09 que s'enviaria l'ES-Alert
-
Vicent Iborra anuncia la seua retirada
Més vist
Més escoltat
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia
-
03.07.2025 | Renaixement automobilístic, innovació post DANA, un mercat en moviment
-
03.07.2025 | 90 minuts