Colòmbia vota en les eleccions més ajustades de la història
L'esquerrà Gustavo Petro i el populista Rodolfo Hernández es juguen la presidència aquest diumenge després d'haver tancat una campanya electoral surrealista que ha polaritzat el país
Els colombians i colombianes acudeixen aquest diumenge a les urnes per a votar al seu nou president. Els protagonistes d'aquestes eleccions, les més ajustades de la història recent del país, són l'esquerrà Gustavo Petro i el populista Rodolfo Hernández.
Petro, senador i exalcalde de Bogotà ha promés lluitar contra la desigualtat amb l'educació universitària gratuïta, la reforma de les pensions i els alts impostos sobre les terres improductives.
Per la seua part, Hernández, que va ser alcalde de Bucaramanga, aposta per reduir el govern i finançar programes socials contra la corrupció. També s'ha compromés a proporcionar narcòtics gratuïts als addictes com a mesura per a combatre el tràfic de drogues.
Els dos candidats han tancat la campanya de forma atípica lluny de les places, potenciant xarxes socials i sense debats electorals, ja que tant un com l'altre han assegurat haver rebut amenaces contra la seua vida.
Les enquestes a peu d'urna donen un empat tècnic entre els dos, per tant, s'espera una victòria molt ajustada. Tot enmig de dubtes respecte a la Registraduría Nacional, l'organisme de comptatge electoral en el qual Petro no confia.
A pesar que la primera volta del 29 de maig va transcórrer amb tranquil·litat, aquest diumenge s'han alçat les veus d'alerta, ja que s'espera que un resultat insatisfactori o indicis de frau puguen provocar manifestacions i una parada nacional com la de l'any passat.
Els col·legis electorals han obert a les 08:00, hora colombiana (15:00 espanyola), i es preveu que els primers resultats comencen a fer-se públics a partir de les 17:00 h (mitjanit a Espanya).
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
L'Audiència de València avala la jutgessa de la dana i confirma la imputació de Pradas
-
El rei Felip VI concedeix els primers títols nobiliaris del seu regnat
-
Alvise diu que els missatges contra la fiscal valenciana Susana Gisbert són "crítica política"
-
Diversos col·legis rurals agrupats de Castelló reivindiquen les classes en valencià després de la consulta a la llengua base
-
Ábalos assegura que Koldo i Santos el van utilitzar: "Venien amb una dinàmica prèvia" des de Navarra
Més vist
Més escoltat
-
19.06.2025 | Queda't amb els nostres | Dragon Boat Marina Valencia
-
19.06.2025 | “Tema d’actualitat” juny és el mes de l’orgull LGTBIQ+ amb el lema "Ara més que mai: Orgull".
-
19.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
18.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
19.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part
-
19.06.2025 | “Obrim meló” i les cuines del Mediterrani