Colòmbia vota en les eleccions més ajustades de la història
L'esquerrà Gustavo Petro i el populista Rodolfo Hernández es juguen la presidència aquest diumenge després d'haver tancat una campanya electoral surrealista que ha polaritzat el país
Els colombians i colombianes acudeixen aquest diumenge a les urnes per a votar al seu nou president. Els protagonistes d'aquestes eleccions, les més ajustades de la història recent del país, són l'esquerrà Gustavo Petro i el populista Rodolfo Hernández.
Petro, senador i exalcalde de Bogotà ha promés lluitar contra la desigualtat amb l'educació universitària gratuïta, la reforma de les pensions i els alts impostos sobre les terres improductives.
Per la seua part, Hernández, que va ser alcalde de Bucaramanga, aposta per reduir el govern i finançar programes socials contra la corrupció. També s'ha compromés a proporcionar narcòtics gratuïts als addictes com a mesura per a combatre el tràfic de drogues.
Els dos candidats han tancat la campanya de forma atípica lluny de les places, potenciant xarxes socials i sense debats electorals, ja que tant un com l'altre han assegurat haver rebut amenaces contra la seua vida.
Les enquestes a peu d'urna donen un empat tècnic entre els dos, per tant, s'espera una victòria molt ajustada. Tot enmig de dubtes respecte a la Registraduría Nacional, l'organisme de comptatge electoral en el qual Petro no confia.
A pesar que la primera volta del 29 de maig va transcórrer amb tranquil·litat, aquest diumenge s'han alçat les veus d'alerta, ja que s'espera que un resultat insatisfactori o indicis de frau puguen provocar manifestacions i una parada nacional com la de l'any passat.
Els col·legis electorals han obert a les 08:00, hora colombiana (15:00 espanyola), i es preveu que els primers resultats comencen a fer-se públics a partir de les 17:00 h (mitjanit a Espanya).
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Una caravana de cotxes ix des de València per a acomiadar la Flotilla Global Sumud a Barcelona
-
La Guàrdia Civil investiga la mort d'una dona a sa casa de l'Eliana
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
L’optimisme s’obri pas finalment després de 22 dies d’incendis a Espanya