La coalició de dretes del primer ministre Luís Montenegro guanya les eleccions a Portugal
Sonada derrota del Partit Socialista, que ha provocat la dimissió del seu líder, mentre que el gran triomfador és el partit d'extrema dreta Chega, que trau els mateixos diputats que els socialistes
Els resultats de les eleccions a Portugal han causat un terratrémol polític al país veí. La coalició de dretes, liderada pel primer ministre Luís Montenegro, ha guanyat les eleccions i consolida la majoria al Parlament amb un increment de vots i d'escons. Per contra, el Partit Socialista ha patit una sonada derrota, que ha provocat la dimissió del líder. Però el gran triomfador és el partit d'extrema dreta Chega, que trau els mateixos diputats que els socialistes i no els han superat per tan sols 52.000 vots.
Aliança Democràtica, la coalició de dretes, puja de 80 a 89 diputats i en podria tindre quatre més del vot estranger. No és la majoria absoluta que el líder reclamava durant la campanya, però fa gust de victòria. Luís Montenegro, el líder d'Aliança Democràtica i primer ministre en funcions, ha destacat que han multiplicat per deu la diferència de vots amb els socialistes, fins al mig milió de sufragis, i ha reclamat estabilitat per a governar durant quatre anys.
No poden dir el mateix els socialistes, els grans perdedors de la nit. Han patit una sagnia de 400.000 vots i han perdut 20 escons al Parlament. Passen de 78 a 58 diputats. Passada la mitjanit, el candidat, Pedro Nuno Santos, ha anunciat la dimissió com a secretari general del partit.
Fi al bipartidisme
El gran vencedor d'estes eleccions és el partit d'extrema dreta Chega, que també ha obtingut 58 escons. Fins i tot, durant una part del recompte, ha arribat a estar per davant del Partit Socialista, tot i que finalment s'ha quedat com a tercera força política a només 52.000 vots dels socialistes. Per al líder, André Ventura, s'ha posat fi al bipartidisme que havia imperat des de la Revolució dels Clavells.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a l'Estació del Nord durant les mascletaes del 13 al 19 de març
-
Dones que obrin camí: ‘El retrovisor’ posa el focus en les pioneres que han fet història
-
Trump anomena "perdedora" a Espanya i diu que el govern de Sánchez "no treballa en equip"
-
Israel llança nous bombardejos a Beirut i Teheran mentre l’exèrcit persa ataca un petrolier dels EUA al golf Pèrsic
-
À Punt es bolca amb la Magdalena
-
Renfe programa quaranta trens entre l'estació de Castelló i les Palmes per a acudir a la Romeria de les Canyes