Espanya evacua 243 persones en dos avions militars des del Líban
El Ministeri de Defensa descarta pel moment enviar-hi un tercer avió militar
El govern espanyol ha evacuat este dijous 243 persones del Líban en dos avions militars arran de la complicada la situació del país en els últims dies per l'escalada entre Israel i el partit-milícia xiïta libanés Hezbol·là. D'estes, vora 200 tenen ciutadania espanyola i algunes formen part del personal de l'ambaixada d'Espanya a Beirut.
A més, entre els evacuats hi ha 40 libanesos i altres ciutadans de l'Argentina, els Estats Units, Itàlia, França, el Regne Unit i Veneçuela. També hi ha alguns menors, si bé no s'ha detallat quants en són.
Segons ha informat Defensa, la primera aeronau, un A330 de l'Exèrcit de l'Aire i l'Espai, ha partit rumb a Beirut a primera hora d'este matí des de Djibouti (Àfrica) i ha aterrat a la base aèria de Torrejón entorn de les cinc de la vesprada. El segon dels avions militars, un A400M també de l'Exèrcit de l'Aire, s'ha enlairat este matí des de Saragossa hores després que ho fera el primer i s'ha dirigit a Espanya amb 40 persones en el passatge. Ha arribat a la mateixa base aèria al voltant de les 19:00 hores.
Segons ha indicat el ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, en la xarxa social X, "conclou amb èxit l'operatiu actual iniciat i coordinat per Exteriors". Després d'agrair la "col·laboració i treball" de l'ambaixada a Beirut i al Ministeri de Defensa, ha assegurat que l'executiu continua "treballant per la protecció" de la colònia espanyola.
Defensa descarta enviar un tercer vol
Si bé la ministra de Defensa, Margarita Robles, no havia descartat l'enviament d'un tercer avió, des d'Afers Estrangers han precisat que de moment no estan previstos més vols d'evacuació, atés que la resta d'espanyols al Líban no han manifestat de moment cap desig d'abandonar el país.
L'ambaixada a Beirut té comptabilitzats uns mil espanyols, entre els quals hi ha dobles nacionalitats i familiars d'espanyols. Albares havia indicat prèviament que uns 500 havien manifestat el desig d'eixir del Líban.
De fet, minuts abans que es produïra l'enlairament del segon avió, s'han registrat també bombardejos al sud de la capital que tindrien com a objectiu posicions de Hezbol·là.
El PP es queixa per no comptar amb informació del govern espanyol
El PP s'ha queixat que l'executiu de Pedro Sánchez no ha facilitat cap mena d'informació sobre la situació al Pròxim Orient, especialment dels dos avions de l'Exèrcit de l'Aire que han eixit del Líban per a evacuar a espanyols. El partit ha titllat com "inèdit" que ningú els haja informat. "Este govern no té talla institucional i no pensen en Espanya", han denunciat des de Gènova 13.
Més llegit
-
L'Audiència de València avala la jutgessa de la dana i confirma la imputació de Pradas
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
Enxampen un lladre en ple robatori mentre dormien en una casa de Carlet
-
El rei Felip VI concedeix els primers títols nobiliaris del seu regnat
-
Alvise diu que els missatges contra la fiscal valenciana Susana Gisbert són "crítica política"
-
Nou avanç contra el càncer: una injecció aconsegueix generar cèl·lules CAR-T directament dins del cos
Més vist
-
19.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Turís
-
19.06.2025 | Especial Fogueres: Prèvia de la mascletà
-
20.06.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
19.06.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
La influenciadora alacantina Carmen la Marchosa conta al set d' À Punt com va començar a ser famosa
-
Les Fogueres amb les temperatures més altes en cent anys
Més escoltat
-
19.06.2025 | Queda't amb els nostres | Dragon Boat Marina Valencia
-
19.06.2025 | “Tema d’actualitat” juny és el mes de l’orgull LGTBIQ+ amb el lema "Ara més que mai: Orgull".
-
19.06.2025 | 90 minuts
-
19.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
18.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
19.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part