Andrii i Valentyn, dos xiquets ucraïnesos que viuen el malson de la guerra
Aquests amics han creat la seua pròpia trinxera, han desplegat armament i munten guàrdia en una torre fictícia
Al poble de Stoianka, a pocs quilòmetres dels límits de la ciutat de Kíev, la guerra està sempre present per a dos amics, Andrii, de dotze anys, i Valentyn, de sis. Com molts xiquets en la seua ciutat, es van haver d’amagar juntament amb les seues famílies en búnquers contra els atacs dels tancs i l'artilleria pesant russa. La situació va durar setmanes fins que els russos es van retirar al març.
A mesura que les famílies i el veïnat han començat a reconstruir les seues llars i la seua ciutat, els dos xiquets s’han proposat defensar algun dia el seu país.
"Putin i els seus soldadets no haurien de tornar a posar els peus ací. Els nostres ucraïnesos ja els van destruir", ha dit Andrii.
Juntament amb Valentyn, aquests amics han creat la seua pròpia trinxera, han desplegat armament i han muntat guàrdia en una torre fictícia preparada per a protegir el seu territori.
Ara que els russos se n'han anat, els dos xiquets saben el que volen ser quan siguen majors. "Volem convertir-nos en soldats quan cresquem. Ens convertirem en homes de l'exèrcit", ha afirmat Valentyn, que ha afegit que va veure soldats russos mentre estaven assetjant les seues cases.
La guerra, un “malson” per a xiquets i xiquetes
El director de Programes d'Emergència d'UNICEF, Manuel Fontaine, va visitar Ucraïna a mitjan abril i va dir que la guerra era un "malson" per als xiquets i xiquetes. A més, ha assegurat que els més menuts necessitaven suport urgent i mereixien una resolució pacífica de la guerra.
UNICEF ha instat el Consell de Seguretat a garantir que els xiquets i xiquetes estiguen protegits contra danys i tinguen un pas segur des de les zones d'intensos combats.
Des de l’inici del conflicte a Ucraïna, l'Oficina de l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Drets Humans (ACNUDH) ha verificat la mort de 257 xiquets.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
La província de València comença a recuperar la normalitat després de les pluges torrencials, que deixen 1.084 incidències i registres de més de 100 l/m²